A A+ A++

Decyzja firmy o zamknięciu zakładu dotknęła około 50 pracowników. Czy kolejne firmy pójdą tym samym tropem?

Gdy Mark Zuckerberg ogłaszał swój rewolucyjny pomysł, czyli metaversum, wiele firm od razu zdecydowało się zainwestować w technologie i całe zastępy specjalistów od wirtualnej rzeczywistości. Wszystko po to, aby być przygotowanym na moment, w którym cyfrowy świat będzie czymś zupełnie powszechnym i dostępnym w większości domów.

Zresztą nic dziwnego, że w to uwierzono – Zuckerberg od początku powtarzał, że rozwój tej technologii postępuje w tak szybkim tempie, iż w ciągu dekady w tym nowym wirtualnym świecie będzie egzystował aż miliard użytkowników. Specjaliści twierdzili, że faktycznie rozwój tego złożonego zjawiska może nastąpić szybciej niż nam się wydaje, bo tak naprawdę jest to tylko kolejny etap w digitalizacji naszego życia, który rozpoczęły media społecznościowe. 

Okazuje się jednak, że rozwój nie następuje tak szybko, a firmy odnotowują na razie głównie straty w związku z poczynionymi inwestycjami. Jedną z nich jest Disney, który zdecydował się zamknąć swoją jednostkę Metaverse.

Jeszcze w listopadzie zeszłego roku szef firmy, Robert Inger, pozytywnie wyrażał się o wykorzystaniu nowych technologii w branżach gier wideo, parkach rozrywki oraz innych atrakcjach dla fanów Disneya. Ostatecznie wszystkie inwestycje związane z rozwijaniem Metaverse w Disney’u nie przyniosły pozytywnych rezultatów. Rok po uruchomieniu powołana jednostka nadal debatowała nad tym, jak najlepiej zmaksymalizować wykorzystać wirtualny świat i poprawić doświadczenia klientów, ale planów nie wprowadzono w życie. Zdecydowano się więc na rozwiązanie jednostki – w firmie pozostanie kierownik Mike White, ale jego 49 podwładnych zostanie zwolnionych.

Zdaniem specjalistów z branży, taki krok ze strony Disney’a to pierwsza tura zwolnień w całej firmie. Firma jest bowiem przygotowana na poważną restrukturyzację, która miałaby miejsce w ciągu najbliższych kilku miesięcy i miała wpływ na około 7 000 pracowników. Dzięki temu uda jej się obniżyć koszty o 5,5 miliarda dolarów.

Czy inni giganci technologiczni także porzucą plany o rozwijaniu się w ramach Metaverse? Amazon, Microsoft, Alphabet i Spotify również planują redukcję etatów także być może i tam ucierpią na tym plany związane z podbojem wirtualnej rzeczywistości. 

Japoński startup pracuje nad stworzeniem rzeczywistych doświadczeń

Metaverse – wirtualny świat rodem z Matrixa będzie przyszłością internetu i konsumowania treści? Tak uważa Mark Zuckerberg czy Microsoft. Jak jednak sprawa wygląda w rzeczywistości? Sprawdź specjalny odcinek NowyMarketing Podcast.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułObsada sędziowska 1/2 finału Pucharu Polski
Następny artykułW Bukowej palił się bus