Aż 11 uchwał podjęli radni na ubiegłotygodniowej sesji nadzwyczajnej rady miasta. Jedną z ważniejszych decyzji była ta dotycząca wprowadzenia zapowiadanego od dawna programu „Jarosławska Karta Mieszkańca”, z którą powiązany jest bezpłatny transport publiczny na terenie miasta. A to oznacza, że mieszkańcy miasta Jarosławia z autobusów korzystać będą za darmo, wyłącznie na podstawie karty.
Jarosławska Karta Mieszkańca pozwoli na utworzenie systemu zniżek, ulg i uprawnień zapewniających jego poprawne funkcjonowanie w różnych obszarach.
– Ile będzie kosztował mieszkańców, którzy utrzymują miasto? – dopytywał radny Mariusz Walter.
– Program, który chcemy wprowadzić, jest bardzo ambitny. Związane z nim zmiany miały miejsce przez ostatnie lata. I chodzi w nim o to, by mieszkańcy mieli coś za darmo, żeby mogli skorzystać z komunikacji publicznej bezpłatnie. Takie rozwiązania wprowadziło już wiele miast, co skutkowało wypełnieniem autobusów i zmniejszeniem korków oraz zanieczyszczenia środowiska. Przez ostatnie lata czyniliśmy starania, by nasz transport był ekologiczny, pozyskaliśmy środki na zakup autobusów elektrycznych. Pierwszy będzie jeździł po naszych ulicach już z końcem marca albo początkiem kwietnia, a kolejne będą docierały do nas w tym i kolejnym roku. Budujemy nowoczesne centrum przesiadkowe. Środki, które są wprowadzone do budżetu, w zupełności wystarczą na ten cel, by z dniem 1 kwietnia wprowadzić bezpłatną komunikację publiczną na terenie miasta dla tych, którzy będą posiadaczami Jarosławskiej Karty Mieszkańca (w formie plastikowej albo aplikacji mobilnej – przyp.) – odniósł się do pytania radnego burmistrz Stanisław Paluch.
Chwilę później z ust radnego Wiesława Strzępka padło stwierdzenie, że jedynym celem, jaki przyświeca wprowadzeniu programu, jest cel propagandowy.
– Przecież nic nie jest bezpłatne. Pamięta pan, ile na funkcjonowanie komunikacji miejskiej jest przeznaczane z budżetu miasta w tym roku? 4 miliony 200 tysięcy. Z tym że różnica jest taka, że do tej pory płacili na to mieszkańcy, którzy korzystali z przejazdów MZK, a w tej chwili będziemy płacić wszyscy – stwierdził.
Dodał, że pobudzenie transportu miejskiego można…
Płatny dostęp do treści
Przeczytałeś tylko fragment tekstu.
Chcesz przeczytać całość i inne artykuły premium?
Nieograniczony dostęp do pełnych tekstów od 19 groszy dziennie!
Masz już wykupiony dostęp? Zaloguj się
Pozostało 53% tekstu do przeczytania.
Wykup dostęp
Autor: Urszula Gielo
/ Życie Podkarpackie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS