O wycieku danych poinformowała nas Czytelniczka Kasia.
– Zalogowałam się z synem na konto Taurona. Po odświeżeniu strony pojawiły się dane obcych ludzi – imiona, nazwiska, numery telefonów, adresy mailowe, numery PESEL – mówi.
Zobacz także
Jak dodaje, w Tauronie musiało zrobić się bardzo gorąco, bo w jednej chwili opcja logowania została wyłączona. Czytelniczka zrobiła screeny powyższych danych, by zawiadomić o tym policję.
– Kto nam udowodni, że nasze dane też nie wyciekły? – zastanawia się.
O sprawie pisze też portal branżowy niebezpiecznik.pl.
– Wylogowanie się i ponowne zalogowanie pokazywało dane kolejnych klientów. Wygląda na to, że wyciekły dane setek klientów Taurona… ale najprawdopodobniej tylko tych, którzy dziś koło 16.00 logowali się do systemu – czytamy.
Jak doszło do wycieku? Ile danych klientów wyciekło? Ilu osób to dotyczy? Jakie działania podjął Tauron w związku z tą sytuacją? Takie pytania zadaliśmy firmie. Odpowiedź nie jest zadowalająca, choć otrzymaliśmy zapewnienie, że klienci nie powinni mieć powodów do obaw.
– W wyniku problemów technicznych w serwisie Mój TAURON niektórzy klienci logujący się do serwisu z komputerów mogli mieć dostęp do danych innych klientów. Podkreślamy, że w serwisie Mój TAURON nie posługujemy się numerem PESEL klienta, ani numerem dokumentu tożsamości. W związku z tym ryzyko nieuprawnionego wykorzystania tych danych przez osoby trzecie nie występuje – wyjaśnia Elżbieta Bukowiec, rzecznik prasowa Taurona.
Dodaje, że natychmiast po zidentyfikowaniu tego problemu, firma wyłączyła serwis Mój TAURON w wersji dostępnej na komputerach.
– Wkrótce usterka techniczna zostanie usunięta. Podkreślamy, że dane klientów zapisane na serwerach obsługowych TAURONA są bezpieczne – uspokaja nasza rozmówczyni.
Jak dodała nasza Czytelniczka, sprawa zostanie zgłoszona na policję w Rybniku. Sprawdzimy, czy faktycznie tak się stało.
AKTUALIZACJA (godz. 9.20): otrzymaliśmy od rzeczniczki Taurona kolejny komunikat:
W nocy usunięta została usterka w serwisie Mój TAURON. Wszystko działa już prawidłowo i można korzystać z platformy obsługowej. Dziękujemy klientom, którzy zgłosili ten problem.
Czy zauważyliście wczoraj podobny problem? Wierzycie w zapewnienia Taurona?
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS