Google Merchant Center to popularne narzędzie, które umożliwia zwiększenie sprzedaży w internecie. Jest to skuteczny sposób na docieranie do nowych klientów, którzy są potencjalnie zainteresowani wybranymi produktami. Platforma bardzo dobrze się sprawdza w kampaniach produktowych. W artykule wyjaśniamy, czym jest Google Merchant Center i dlaczego warto dołączyć do ponad pół miliona firm działających w branży e-commerce.
1. Google shopping dla wszystkich
2. Konto Google o wielu możliwościach
3. Zalety Google Merchant Center
Każdy, kto zajmuje się sprzedażą w internecie, ma świadomość tego, że internet oferuje nieograniczone możliwości sprzedawania produktów i usług na całym świecie. Oczywiście, by zaistnieć w świadomości konsumentów, trzeba poświęcić działaniom marketingowym wiele pracy i uwagi. W przypadku reklamy produktowej warto założyć konto w Google Merchant Center. Obecni konto Google Ads można traktować jako wsparcie dla Google Merchant Center. O wszystkich korzyściach płynących z tego rozwiązania można przeczytać na stronie artursmolicki.com. Każdy, kto chce zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym, już teraz może wykorzystać szanse, jakie daje narzędzie stworzone przez Google.
Google shopping dla wszystkich
Z punktu widzenia klienta, który preferuje e-zakupy, Google Merchant Center to bardzo wygodna metoda znalezienia informacji o wybranych produktach dostępnych w wyszukiwarce Google. Prezentowane produkty można kupić w sklepie online danego sprzedawcy. Niektórzy w ten sposób przekierowują klientów do sklepów stacjonarnych. Jeśli chodzi o sprzedawcę, to musi on dodać produkty do Google Merchant Center. Może przesłać plik produktowy lub dodawać pojedyncze produkty. Jeśli sprzedawca korzysta z platformy e-commerce, może zdecydować się na połączone konta. Przykładem jest możliwość połączenia Google Merchant Center z PrestaShop, Shopify, WooCommerce i BigCommerce.
Konto Google o wielu możliwościach
Google Merchant Center sprawia, że produkty zaczynają pojawiać się między innymi w wyszukiwarce Google, w YouTube lub w Google Maps. Jeśli konsument zdecyduje się kliknąć w produkt, to zostanie przekierowany do e-sklepu lub do sklepu tradycyjnego. Bardzo ważne jest to, że sprzedawcy mogą dodawać produkty zupełnie za darmo. Każdy jednak może bazować na reklamach. Efekty można sprawdzić w Google Analytics.
Zalety Google Merchant Center
Coraz więcej konsumentów kupuje przez internet. O ile w Polsce latami trwało przekonanie klientów do e-handlu, to stan epidemii w Polsce pokazał, że jedynie sklepy internetowe mogły zapewnić wolność kupowania. W czasach, gdy mrożono niektóre branże i wprowadzano limit osób mogących przebywać w galeriach handlowych, internet okazał się niezastąpiony. Okazało się też, że na internet nie wprowadzano żadnych ograniczeń, dzięki czemu e-sprzedawcy mogli przetrwać na rynku. Z tego względu warto sprawdzać wszelkie dostępne metody na zdobywanie nowych klientów, a z plikiem produktowym wprowadzonym do Google Merchant Center można to zrobić całkowicie bezpłatnie. Ma to ogromną wartość dla mniejszych przedsiębiorców, którzy nie mogą sobie pozwolić na wysokobudżetowe kampanie reklamowe. Dla sprzedawców działających w skali mikro jest to szansa na zbudowanie wizerunku firmy w środowisku Google. Klienci na ogół lubią korzystać z tego rodzaju kampanii, gdyż nie muszą marnować czasu na przeszukiwanie internetu celem zrobienia konkretnych zakupów. Współcześni klienci nie chcą zbytnio być zasypywani natłokiem informacji. Wystarczą im podstawowe informacje do kliknięcia produkt.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS