A A+ A++

Sprawdź, kto ma w swojej ofercie audyt sklepu.

Pojęcie audyt – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza kontrolę firmy, przedsiębiorstwa lub spółki pod kątem różnych aspektów: finansowych, organizacyjnych i innych, a także analiza perspektyw rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej aspekty: kod strony, strukturę i hierarchię nagłówków, metadane, szybkość ładowania się witryny i wiele innych elementów. Poza samym wskazaniem błędów i nieprawidłowości – ułożonych w zhierarchizowanej liście zaleceń – w rzetelnym audycie SEO powinny znaleźć się też rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO analizuje stronę www pod kątem użyteczności, dostępności, zgodności ze standardami W3C, a także poprawności kodu. Ponadto również sprawdza, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Podsumowując – audyt SEO zleca się agencji, by wskazał on wszelkie dysfunkcje strony oraz – co najważniejsze – zaproponował rozwiązania, które pomogą je naprawić.

Audyt SEO – darmowy czy płatny?

W internecie znajduje się wiele stron lub narzędzi, za pomocą których można błyskawicznie i za darmo przeprowadzić audyt SEO witryny. Zalety takiego rozwiązania? Cena i szybkość. Wady? Całe mnóstwo. Darmowe narzędzia lub też wersje testowe, okrojone do dema z niewielką liczbą funkcjonalności, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli wykażą jakieś nieprawidłowości na stronie, to na pewno nie wszystkie. Wiele problemów czy usterek (np. w kodzie strony) dostrzec można tylko podczas ręcznej analizy, dokonanej przez człowieka a nie algorytm czy maszynę.
Na płatny audyt SEO – przeprowadzony przez agencję – trzeba poczekać od kilku dni do około miesiąca. Czas na przeprowadzenie audytu powinien zostać określony w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, że go wykona. Skorzystanie z wersji płatnej – rozszerzonej – pozwoli wykryć wszystkie najważniejsze problemy występujące w witrynie. Jeżeli strona została postawiona na gotowym szablonie lub platformie typu Shoper czy Magento, to błędów do naprawienia jest cała masa. Również wtedy, gdy witryna boryka się z bardzo niską szybkością ładowania się, praktycznie zerową widocznością, a kluczowe dla klienta frazy znajdują się daleko poza pierwszą setką wyników wyszukiwania, to sygnały, że zlecenie audytu SEO firmie zewnętrznej będzie dobrym pomysłem.

Jakie problemy wykrywa SEO audyt?

Odpowiednio przeprowadzony audyt SEO wykryje szereg dysfunkcji witryny, m.in. takich jak:
– brak lub nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (Google Search Console, Google Analytics),
– przyczyny niskiej widoczności strony i widoczności na słowa kluczowe,
– faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
– dostępność strony dla robotów,
– jakość kodu witryny,
– ocena struktury i hierarchii nagłówków oraz jakości treści na stronie,
– nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
– brak metadanych,
– błędy w wersji mobilnej strony, np. nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
– brak lub nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
– niska prędkość ładowania się strony w wersji desktopowej i mobilnej.

SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja

ul. Grzegórzecka 77b/33
31-559 Kraków

Tel.: 12 294 30 40
Mob.: 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMarszałek Całbecki: Liczymy na minimum 2 mld euro w naszym RPO 2021-2027
Następny artykułStudenci udoskonalają sprzęt stosowany w opiece okołooperacyjnej dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia