A A+ A++

rozwiń

Trzecia Droga wydaje się mieć przed wyborami drobne problemy, jednak w pewnych okolicznościach wybór trzeciej drogi może naprawdę mieć sens. No bo weźmy na przykład popularne kompakty Grupy VAG: taki VW Golf dla części kupujących jest zbyt poprawny i pozbawiony emocji, a Skoda Octavia to… Skoda. Poza droższym i bardziej prestiżowym Audi A3, którego tu pod uwagę brać nie będziemy, jest jednak i trzecie wyjście. Czyli Seat Leon.

Kompakt hiszpańskiej marki ma w założeniu mieć więcej polotu niż Golf i Octavia razem wzięte, a przy całej swej odmienności, to ze względu na w dużej mierze wspólną technikę powinien móc pochwalić się podobnymi zaletami. Taka jest teoria. A praktyka? Sprawdźmy. Na podnośnik bierzemy Leona III 1.4 TSI z 2015 r. i z przebiegiem nieco ponad 170 tys. km.

Używany Seat Leon III: płyta MQB, nowe silniki, LED-y

Ale zacznijmy od małej powtórki z historii. Seat Leon III pojawił się na rynku w 2012 r. (zresztą tak samo jak i Golf VII, Octavia III oraz A3 8V) i, tak jak swoje koncernowe rodzeństwo, korzysta z nowo opracowanej wówczas platformy MQB. Mamy tu więc zupełnie świeże generacje silników benzynowych TSI (EA211, EA211 Evo, EA888 Gen.3 i 3B), których największą zaletą jest to, że zostały pozbawione większości wad poprzedników. Poza tym Leon III jako jeden z pierwszych kompaktów w ogóle mógł też mieć przednie lampy full LED (w 2012 r. nie było tego nawet w A3!), a jego zawieszenie – szczęśliwym trafem – nieco ucywilizowano względem twardego jak deska poprzednika.


Używany Seat Leon III: opinie, typowe usterki, jaki silnik wybrać?

/

dziennik.pl

/

Piotr Wróbel



Używany Seat Leon III: opinie, typowe usterki, jaki silnik wybrać?

/

dziennik.pl

/

Piotr Wróbel


Jasne, w założeniu twórców Leon III nadal miał pełnić funkcję tego “młodzieżowego wariata” w rodzinie VAG, jednak podkreślmy to wyraźnie: mimo wyczuwalnego “sportowego” sznytu da się podróżować w dużo większym komforcie. Także dlatego, że względem Leona II znacznie poprawiono jakość materiałów w środku, większy jest też rozstaw osi (choć nadwozie okazuje się krótsze).

Oczywiście, są też kompromis … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNajdziksze newsy tygodnia – hardkorowa weganka zagłodziła się na śmierć
Następny artykułMistrzowie Internetu – Słynny bohater memów w końcu się wku**ił!