A A+ A++

Pozycjonowanie, jak inaczej określa się SEO, to dzisiaj niezbędny element działań w zasadzie każdej firmy. Warto zatem przybliżyć nieco kwestię tego, czym jest SEO i czy można je uznać za formę reklamy. W poniższym artykule spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie, wyjaśniając też bardziej szczegółowo, na czym polega pozycjonowanie.

Co to jest SEO?

Niewątpliwie najlepiej będzie zacząć od wyjaśnienia, co to jest SEO. Search Engine Optimization – jak brzmi rozwinięcie skrótu – to inaczej pozycjonowanie, czyli dopasowanie strony internetowej do wymogów wyszukiwarki internetowej. Przekładając to na bardziej potoczny język, chodzi o jak najwyższe pozycje witryny w Google. Celem specjalisty z zakresu SEO jest osiągnięcie jednej z 3 do 5 najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwań na określone wcześniej frazy kluczowe – ważne z perspektywy danej firmy. Frazy określa się poprzez analizę oferty firmy i porównanie jej z konkurencją oraz jej działaniami w zakresie SEO. Ważne jest też obserwowanie ruchu na stronie, z uwzględnieniem jego źródeł.

Czym jest reklama?

Jak mówi definicja, reklama to informacja perswazyjna, której celem jest nakłonienie odbiorcy do skorzystania z danej usługi lub produktu. Reklama może też służyć zwiększeniu rozpoznawalności czy renomy marki. Czy SEO spełnia warunki określone w powyższej definicji?

Zasadniczo można się spierać, czy w SEO mamy do czynienia z informacją jako taką. Na pewno nie jest to informacja bezpośrednia, raczej sugestia, że firma jest warta uwagi, skoro link do jej strony znalazł się wysoko w Google. Jest to zatem swego rodzaju perswazja, choć przynajmniej w teorii na najwyższych pozycjach w Gogole pojawiają się firmy, które rzeczywiście mają najlepszą ofertę dla użytkownika. Niewątpliwie natomiast link nakłania do skorzystani z oferty, zwiększa też rozpoznawalność marki i pozytywnie służy jej renomie.

SEO a SEM, czyli pozycjonowanie plus reklama

Warto w tym miejscu wyjaśnić skrót SEM, który często pojawia się w towarzystwie SEO. Otóż SEM oznacza Search Engine Marketing. Innymi słowy jest to połączenie SEO i reklamy płatnej. W przypadku SEO nie ma mowy o bezpośredniej inwestycji w reklamę, bowiem płacimy za wykonywanie działań, które w bardziej złożony sposób mają doprowadzić do wypromowania firmy. Jednak większość firm prowadzących marketing internetowy, inwestuje też w reklamy płatne, takie jak Google Ads, Facebook Ads, czy wreszcie – linki sponsorowane.

SEM to połączenie wszystkich wymienionych działań, z czego to te poza SEO bardziej odpowiadają tradycyjnej formie reklamy. Zawierają bowiem perswazyjny przekaz i są oczywistą informacją o produktach, usługach i marce. W reklamie Google Ads przedstawia się konkretną ofertę. Jak widać, SEO traktuje się jako coś odrębnego od klasycznej reklamy. Jednak czy faktycznie oznacza to, że SEO to nie reklama?

Nie sposób udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy SEO to forma reklamy. Pozycjonowanie posiada pewne cechy reklamy, jednak z pewnością nie jest jej tradycyjną formą. Jedno jest natomiast pewne – firma chcąca odnieść sukces, musi prowadzić pozycjonowanie na wysokim poziomie.

Interesuje Cię SEO dla twojej firmy? Zapraszamy: Studio Lokomotywa – agencja SEO Łódź

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowa Prochownia na Żoliborzu zamknięta. Mieszkańcy zgadują dlaczego
Następny artykułDonice zamiast aut.