A A+ A++

Stałe zlecenia transportowe – jak je zdobyć? Podjęcie i rozwój działalności gospodarczej wiąże się z licznymi wyzwaniami. Konieczność zarządzania kadrą pracowników, dbanie o odpowiedni przepływ gotówki, kontrola jakości – to tylko niektóre elementy, z którymi przedsiębiorca musi mierzyć się każdego dnia. Nie inaczej wygląda to w przypadku branży transportowej. To szczególna gałąź, która bez nowych klientów nie ma szans przetrwać na bardzo konkurencyjnym rynku. Jak ich szukać? Alternatywą dla tradycyjnej reklamy i bazowaniu na poleceniach mogą być zlecenia transportowe z rynku zamówień publicznych.

Dróg na zdobycie klienta jest co najmniej kilka. Każda jest jednak obarczona określonym ryzykiem i kosztami. Marketing internetowy to w obecnych czasach proces długotrwały i nie zawsze przynoszący spodziewanie efekty. Wywieszanie reklam, banerów i szyldów może pomóc w zdobyciu jednorazowych zleceń, ale na dłuższą metę nie zapewni płynności funkcjonowania. Z drugiej strony także bazowanie na sprawdzonej grupie klientów może okazać się niewystarczające na tak dynamicznym rynku.

Rozwiązaniem mogą być w tym wypadku zlecenia transportowe pozyskiwane z rynku zamówień publicznych. To jedna z najprostszych dróg do zdobycia nowych kontrahentów, którzy przy odpowiedniej obsłudze mogą stać się regularnymi klientami. Normą w branży jest zapewnienie sobie długofalowej współpracy po terminowej realizacji pierwszej umowy. Czym są przetargi i gdzie ich szukać?

Przetargi – co to jest?

Podmioty publiczne lub podmioty prywatne finansujące dane przedsięwzięcie z dotacją krajową/europejską, są zobligowane do dokonania wyboru wykonawcy przy zastosowaniu określonych procedur. W tym celu publikują one swoje ogłoszenie w formie elektronicznej. Zawarte są w nich nie tylko podstawowe informacje o lokalizacji czy przedmiocie umowy, ale także szczegółowe wytyczne dotyczące:

– kryteriów wybory oferty,
– formy i terminu składania propozycji,
– możliwości złożenia odwołania,
– wymagane doświadczenia,
– konieczności zapłaty wadium lub zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Tak przygotowane zamówienie publiczne jest dostępne dla każdego potencjalnego wykonawcy. Aby wziąć w nim udział należy dokładnie zapoznać się z dokumentacją przetargową, w szczególności Specyfikacją Warunków Zamówienia, i złożyć ofertę zgodną z zapisami postępowania.

Bazy czy BIP – przetargi w praktyce

Przetargi mogą być ogłoszone w dowolnym miejscu, do którego wykonawcy mają swobodny dostęp. Oznacza to, że każda gmina, powiat czy przedsiębiorstwo może wybrać jakąkolwiek bazę lub stronę, do upublicznienia swojego postępowania. W Polsce działa kilka centralnych platform, gdzie każdego dnia pojawiają się nowe zlecenia transportowe. Są to:

– https://miniportal.uzp.gov.pl/
– https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/
– https://platformazakupowa.pl/

Innym popularnym miejscem jest BIP. Przetargi mogą pojawiać się także na odmiennych stronach, a im jest ona mniej rozpoznawalna, tym większa szansa na wyprzedzenie konkurencji. Żeby nie przegapić atrakcyjnego zlecenia z okolicy, warto zainwestować w dostęp do bazy przetargów www.oferent.com.pl. Serwis oferuje darmowy okres próbny, podczas którego klient ma możliwość zapoznać się z pełną funkcjonalnością. Baza zbiera informację z setek stron internetowych i w wygodnej, posortowanej formie przekazuje każdego dnia informacje o interesujących nas zleceniach. W przykładowym rekordzie znajdują się wszystkie elementy niezbędne do zapoznania się z dokumentacją, a więc:

– Dane zamawiającego.
– Link do strony z ogłoszeniem.
– Pliki z dokumentacją.
– Termin składania oferty i realizacji zlecenia.

Przetargi na zlecenia transportowe – jakie są możliwości i wymagania?

Każdego dnia pojawia się kilka nowych zamówień w sekcji zlecenia transportowe. Część z nich publikowana jest na BIP. Przetargi dotyczą różnych specjalizacji, znajdą się więc:

– Zamówienia na przewóz osób z punktu A, do punktu B.
– Postępowania na transport uczniów w konkretnym roku szkolnym.

1) Zlecenia transportu pacjentów dializowanych,
2) Zamówienia na transport uczestników konferencji, szkoleń czy warsztatów.
3) Postępowania na transport towarów, urządzeń i maszyn.
4) Zlecenia na dowóz posiłków, paczek czy zwłok.

Wachlarz możliwości jest bardzo szeroki i każdy przedsiębiorca z branży znajdzie dla siebie odpowiednią opcję. Ważne jest przy tym dokładne zapoznanie się z wymaganiami stawianymi przez zamawiających. Wiele ofert musi zostać odrzuconych, przez brak spełnienia wytycznych wykonawców. Wśród nich pojawiają się zazwyczaj:

– Nienaganny stan techniczny pojazdów.
– Dysponowanie określoną wielkością floty.
– Doświadczenie w danym segmencie zleceń.
– Elastyczne reagowanie na zmiany harmonogramu.

Dopiero oferty spełniające określone wymagania i cechujące się konkurencyjną ceną, mają szansę na pozytywne rozpatrzenie w oczach zamawiających. Warto zauważyć, że wraz z pełną elektronizacją zamówień publicznych, przetargi stały się transparentną i sprawiedliwą formą przyznawania zleceń. Kto zaoferuje najlepsze warunki, ten faktycznie zdobywa zlecenia transportowe.

artykuł sponsorowany

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Piotrków Trybunalski: BO 2022: liderzy na półmetku
Następny artykułNadzieja Afganistanu umarła dawno temu. Ahmad Szah Masud „Lew Pandższiru”