Ta deklaracja może oznaczać, że także nowy rząd będzie realizować dotychczasowe rekomendacje dotyczące modernizacji sprzętowej Luftwaffe.
W ramach rekomendacji, które zostały zaakceptowane przez ówczesny
rząd federalny w 2020 r., zakup następców obecnie eksploatowanych
samolotów uderzeniowych Panavia Tornado (i najstarszych Eurofighterów)
ma zostać rozdzielny pomiędzy dwóch producentów. Konsorcjum Eurofighter
GmbH ma dostarczyć 93 egzemplarze maszyny Eurofighter Typhoon, a
amerykańska korporacja Boeing 45 Super Hornetów (30 wielozadaniowych
F/A-18F Super Hornet i 15 przełamania obrony powietrznej E/A-18G
Growler). Wielozadaniowe maszyny amerykańskie mają zastąpić Tornada
przeznaczone do misji w ramach NATO Nuclear Sharing, a zatem będą
dostosowane do przenoszenia bomb jądrowych B61-12, zaś samoloty
przełamania obrony powietrznej samoloty walki elektronicznej Tornado
ECR, które osłaniać miały podczas misji bojowych nosiciele broni
jądrowej. Jednym z powodów decyzji o zakupie amerykańskich samolotów
jest długi, skomplikowany i kosztowny proces integracji uzbrojenia
nuklearnego z Eurofighterami.
Zgodnie z ustalonym harmonogramem,
Bundestag ma debatować nad tym programem zakupowym w drugiej połowie
2022 r. bądź na początku 2023, co miałoby umożliwić rozpoczęcie zakupów
około 2025 r. Już w 2020 r. zakładano, że ostateczna decyzja zapadnie po
wyborach, w wyniku których władzę utraciła CDU/CSU. Ze względu na fakt,
że podtrzymywany jest udział w programie NATO Nuclear Sharing, Niemcy
raczej będą kontynuować proces modernizacji Luftwaffe zgodny z
dotychczasowymi rekomendacjami.
Pomimo oparcia zakupów na
europejskim przemyśle lotniczym, w ostatnich latach Niemcy kupują statki
powietrzne także w Stanach Zjednoczonych. Wśród ostatnich takich
programów można wymienić zaku … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS