A A+ A++

Czy można założyć różne opony na przód i tył? Czyli dziś będziemy rozmawiać o bezpieczeństwie jazdy i sposobach kierowców na oszczędności.

Podstawą są… parametry!

Polskie prawo nie zabrania stosowania różnych opon na przedniej i tylnej osi. Przepisy określają jedynie, że na każdej z osi musi zostać zamontowane identyczne ogumienie. Identyczne, czyli takie które występuje w tym samym modelu, a do tego ma taki sam wzór bieżnika, rozmiar oraz indeksy nośności i prędkości. Na tym jednak wymogi nie powinny się kończyć. Kierowca powinien bowiem zadbać o jeszcze jedną rzecz. Ważne aby opony zamontowane na jednej osi miały też podobny stopień zużycia bieżnika – różnica głębokości bieżnika nie powinna być większa niż 2 mm.

Czy można założyć różne opony na przód i tył?

Prawo to jedno. Co na to bezpieczeństwo jazdy? Czy można założyć różne opony na przód i tył? No i tu pojawia się pewien problem. A ten dotyczy przede wszystkim właściwości ogumienia. Bo jedna opona będzie lepiej spisywać się na mokrej, a druga na suchej nawierzchni. Jedna zaoferuje dobrą trakcję na śniegu, a trzecia lepiej poradzi sobie z usuwaniem błota pośniegowego. Różnice między poszczególnymi osiami będą najmocniej wyczuwalne wtedy, gdy pojawią się najtrudniejsze warunki drogowe – czyli zimą. Modelem idealnym jest zatem sytuacja, w której kierowca zdecyduje się na montaż identycznego ogumienia na obydwu osiach i wszystkich czterech kołach.

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNauczyciele zaskoczeni. “W piątek widzieliśmy się z ministrem Dworczykiem, nawet się o tym nie zająknął”
Następny artykułInformacja ws. ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa