W latach 50. ubiegłego wieku Meguro było największym producentem motocykli w Japonii. Pod marką tą produkowano jednoślady BSA A7 na brytyjskiej licencji. Na przełomie lat 50. i 60. Meguro zaczęło tracić udziały w rynku na rzecz konkurencyjnego Kawasaki, które ostatecznie wchłonęło Meguro w roku 1963. Co ciekawe, Pod marką Meguro powstał protoplasta dzisiejszego W800, czyli model W1.
Kilka lat temu Kawasaki, jakby przeczuwając boom na retro, zastrzegło nazwę historycznej marki w Europejskim Biurze Własności Intelektualnej. Od tamtego czasu nic specjalnego się jednak nie zdarzyło, jeśli nie liczyć prezentacji modelu K3, czyli teoretycznie następcy jednego z najlepiej sprzedających się modeli Meguro – K2, a praktycznie Kawasaki W 800 ubranego w jeszcze bardziej oldskulowe ciuszki.
Meguro Junior
Ogromny sukces linii retro nakedów z przydomkiem RS ośmielił chyba Akashi, które, jak twierdzi włoski portal insella.it, może planować skupienie się na rozwoju drugiej marki. Najbardziej oczywistą inspiracją dla kolejnego modelu Meguro byłby model Junior z 1964 roku, który obok K2 był jednym ze sprzedażowych przebojów.
Napędzany był on singlem o pojemności 250 cm3, który i dziś sprawdziłby się na rynku japońskim, znanym z zamiłowania do małych pojemności. Odpowiednia, lekko uwspółcześniona stylizacja w stylu bobbera z pewnością znalazłaby uznanie w Kraju Kwitnącej Wiśni. W Europie producent musiałby zapewne użyć nieco większego silnika – na przykład 400 cm3.
Mało prawdopodobne jednak jest, by prace nad tym modelem były na tyle zaawansowane, by pojawił się podczas targów EICMA. W każdym razie warto być czujnym, bo motocykle retro, to obok średnich adventure najszybciej rozwijający się dziś segment rynku.
Przeczytaj także: Marka Meguro pojawi się już wiosną.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS