A A+ A++

Remonty na autostradzie A4 w tym roku dobiegają końca – poinformował zarządca odcinka, spółka Stalexport Autostrada Małopolska. Ale to nie oznacza, że płatnym odcinkiem już na stałe będziemy jeździć szybko i bezpiecznie.

Koniec remontów na autostradzie A4. W tym roku

W związku z koniecznością przekazania państwu koncesyjnego odcinka autostrady A4 w 2027 roku obecny zarządca fragmentu, spółka Stalexport Autostrada Małopolska, prowadzi różnego rodzaju prace modernizacyjne. Teraz poinformowano, że spółka zakończy na początku grudnia prace remontowe… zaplanowane na ten rok. W tym roku wyremontowano 37 km jezdni – poinformował rzecznik prasowy spółki, Rafał Czechowski. Drogowcy wznowią prace nie wcześniej niż wiosną 2025 roku.

Remonty na A4. Jak idą prace?

W ramach przygotowania odcinka do przekazania państwu koncesjonariusz planowo ma wymienić nawierzchnię na obu jezdniach 59,5-kilometrowego fragmentu (w sumie to 120 km nawierzchni, z czego wyremontowano jak dotąd 50 km) oraz 22 wiadukty (do dziś wyremontowano ich 11). Rzecznik spółki stwierdził, że inwestycje związane z przekazaniem autostrady państwu są zrealizowane już niemal w połowie. Jak wskazano, ważnym elementem modernizacji autostrady jest poprawienie jej odwodnienia. Program realizowanych obecnie prac jest wart łącznie ponad 500 mln zł.

Przedstawiciele spółki zaznaczyli jednak, że intensywność robót jest prowadzona w taki sposób, by nie doprowadzić do zbyt dużego ograniczenia przepustowości i tak już mocno obciążonej ruchem autostrady. W związku z tym prace remontowe jezdni prowadzone są na krótkich odcinkach, z zachowaniem dwóch pasów ruchu w każdą stronę.

Zarządca płatnego odcinka A4: dwa pasy to za mało

“Z technicznego i ekonomicznego punktu widzenia prace zaplanowane na cztery ostatnie lata koncesji lepiej byłoby rozłożyć w czasie w bardziej zrównoważony sposób. Honorując zobowiązania umowne, prowadzimy jednak inwestycje z odpowiednią intensywnością” – zadeklarował Czechowski. Przedstawiciele spółki przyznają również, że znaczące natężenie ruchu, przekraczające w szczytowych okresach 50 tys. przejazdów na dobę, jest wyzwaniem także w czasie obecnego okresu remontów przed oddaniem odcinka państwu. 

Spółka, nie wprost, wskazała również, że autostrada nie należy do najnowocześniejszych tras w naszym kraju. Zaznaczono, że był to projekt przystosowania wybudowanej w latach 70. i 80. drogi do standardów płatnej autostrady. Spółka Stalexport Autostrada Małopolska zwróc … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułМайже дві сотні бойових зіткнень за добу – Генштаб повідомив про ситуацію на передовій
Następny artykułРосія вдарила по Кривому Рогу: кількість постраждалих різко зросла