Minister edukacji był pytany w Polskim Radiu 24, co można zrobić, by treści patriotyczne, niepodległościowe i katolickie pojawiły się w polskich szkołach i mogły być poznane przez młodzież.
– One już tam są. Trzeba zwiększyć wysiłki, żeby było ich więcej poprzez zmianę np. kanonu lektur, ale poprzez również spojrzenie gruntowne na podręczniki. Zwłaszcza podręczniki do historii najnowszej, które dopiero będą tworzone pewnie, bo to jest czwarta klasa w szczególności, a które będą pokazywały również losy naszej niepodległości w ostatnim stuleciu – odpowiedział Czarnek.
“Ważne, by zrozumieć, skąd jesteśmy”
– Niezwykle ważna rzecz, żeby zrozumieć skąd jesteśmy i dlaczego jesteśmy w tym miejscu właśnie, tutaj w wolnym kraju, demokratycznym. Że zawdzięczamy to naprawdę ciężkiej pracy, poprzednim pokoleniom i obecnym jeszcze pokoleniom, starszym, którym stawiamy pomniki. Dzisiaj rozbierane przez niektórych, którzy kompletnie nie rozumieją czym jest polskość, na czym polega polskość i co zawdzięczamy tym ludziom, którzy oddawali swoje życie, zdrowie i ciężko pracę wykonywali, żebyśmy żyli w Rzeczypospolitej wolnej, takiej jaka ona dzisiaj jest – dodał minister.
ZOBACZ: Czarnek zdecydował. Wiadomo, kto będzie odpowiadał za podstawy programowe
Pytany o odzyskanie przez Polaków niepodległości przed 102 laty Czarnek zaznaczył, że udało się ją odzyskać, ponieważ Polacy przez wiele wieków byli świadomi swoich obowiązków takich jak podtrzymywanie i rozwijanie kultury polskiej. Zwrócił także uwagę, że w dużej mierze jest to także zasługa Kościoła katolickiego. Dodał, że współcześnie patriotyzm powinien oznaczać sumienne wykonywanie obowiązków m.in. rodzinnych, pracowniczych czy naukowych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS