A A+ A++

Szefowie ds. bezpieczeństwa IT są coraz bardziej świadomi osobistego ryzyka po głośnych włamaniach hakerów do takich firm jak Twitter czy Uber Technologies. To powinno poprawić procedury związane z ochroną IT sieci oraz urządzeń, a czasami całkowicie przedefiniować politykę bezpieczeństwa. Jednak uczestnicy WSJ Pro Cybersecurity Forum, które odbyło się w bieżącym tygodniu, wyrazili zaniepokojenie faktem, iż wiele firm nadal nie wyciąga żadnych wniosków ze skarg zgłaszanych przez pracowników informujących o nieprawidłowościach występujących w sferze bezpieczeństwa IT.
 

  • W czasach, kiedy organizacje posiadają procedury sygnalizowania nielegalnych działań, takich jak molestowanie seksualne i dyskryminacja, kwestiom związanym z cyberbezpieczeństwem nie zawsze poświęca się taką samą uwagę. Jeśli pojawiają się zawiadomienia, nie są one rozpatrywane jako zgłoszenia od sygnalistów – mówi Avi Gesser z firmie prawniczej Debevoise & Plimpton.

We wrześniu bieżącego roku były szef ochrony Twittera, Peiter Zatko, zeznał przed Senacką Komisją Sądownictwa USA, iż gigant mediów społecznościowych miał dość luźne standardy bezpieczeństwa danych. Z jego zeznań wynika, że Twitter nie chronił prywatności swoich użytkowników i wprowadzał w błąd opinię publiczną, nie informując o swoich problemach ze spamem i kontami botów. Twitter odrzucił zarzuty.
 
Co ciekawe, Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych pozwał w tym roku dwóch kontrahentów rządowych na podstawie ustawy o fałszywych roszczeniach za niedociągnięcia związane z cyberprzestrzenią. Z kolei w październiku federalna ława przysięgłych uznała Joe Sullivana, byłego dyrektora ds. bezpieczeństwa w Uber Technologies, za winnego w sprawie niezgłoszenie cyberwłamania władzom federalnym w 2016 roku. Grozi mu do ośmiu lat więzienia.

Szefowie ds. bezpieczeństwa IT zrobiliby wiele dobrego, gdyby pomyśleli o udokumentowaniu wszystkich wniosków składanych do zarządu, zawierających sugestie o zwiększenie inwestycji na cyberochronę. Wówczas byłoby wiadomo, kiedy odmówiono środków lub zapewnione są za późno – tłumaczy Todd Fitzgerald, wiceprezes ds. strategii cyberbezpieczeństwa w Cybersecurity Collaborative.
 
Ankieta przeprowadzona w czasie WSJ Pro Cybersecurity Forum wykazała, że większość zarządów firm nie jest informowana o zagrożeniach i nieprawidłowościach w sieci.

– Problem przepływu informacji w firmach na temat potencjalnych cyberzagrożeń, istnieje także w polskich firmach. Pracownicy bardzo rzadko informują o tego typu zdarzeniach. Jednak trudno powiedzieć na ile wynika to z tego, iż nie utożsamiają się z firmą, a na ile z tego, że wysyłane przez nich sygnały są po prostu ignorowane. Moim zdaniem dobrym rozwiązaniem byłoby stworzenie w organizacjach czegoś w rodzaju systemu badania skarg na temat cyberzagrożeń. To pozwoliłoby niejednokrotnie wskazać winnych naruszeń, w tym także odpowiedzialnych za procesy decyzyjne szefów IT oraz zarząd – podsumowuje Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWyniki Mikołajkowego Turnieju Szachowego
Następny artykułNBA: LeBron James interweniuje. Postanowił się bardziej zaangażować.