Cyberpunk 2077 w zeszłym tygodniu otrzymał oczekiwaną aktualizację, ale dopiero dzisiaj udało się usunąć game-breaking buga, który sprawił, że część graczy nie mogło ukończyć fabuły. Digital Foundry wzięli na warsztat pozycję i przedstawiają konkrety.
Dziennikarze sprawdzili, jak działa Cyberpunk 2077 na bazowych PlayStation 4 i Xboksie One. Specjaliści potwierdzają, że produkcja pod względem stabilności działa znacznie lepiej na obu konsolach – tytuł nie zawiesił się, nie zablokował i wyrzucił do menu… Co jak wiadomo było normą przed patchem. Nie oznacza to, że pozycja została pozbawiona błędów (te nadal są widoczne), ale deweloperzy wyraźnie zajęli się optymalizacją i crashami.
Sytuacja jest bardzo ciekawa, ponieważ okazuje się, że Cyberpunk 2077 otrzymał kilka ulepszeń, o których deweloperzy nie wspomnieli – gra na PlayStation 4 wygląda zdecydowanie lepiej. Twórcy zadbali o kilka technik, by obraz był wyraźniejszy i czystszy, co pozytywnie wpływa na doświadczenie. Jak jednak wygląda sprawa z płynnością animacji? W wybranych momentach (strzelanina po pierwszej misji) produkcja potrafi działać o nawet 5-6 klatek na sekundę szybciej (to duży wynik), ale nadal pojawiają się momenty, gdy Cyberpunk działa w mniej niż 20 fps.
Zdaniem redakcji Digital Foundry: „wciąż trudno polecić tę grę użytkownikom najpopularniejszej konsoli poprzedniej generacji”.
W przypadku Xboksa One S również pojawia się poprawa stabilności oraz jakości obrazu, ale pod względem płynności animacji nadal jest źle: „wszystkie nasze testy nie wykazały zauważalnego wzrostu wydajności w porównaniu z łatką 1.02”, a „faktyczny sposób działania gry pozostaje tak samo niezadowalający, jak wcześniej”.
Na Xboksie dostrzeżono jeszcze jeden duży bug: gdy graliśmy na Xboksie Series X w trybie jakości, a później włączymy grę na Xboksie One lub Xboksie One X, to liczba fps spada do około 15. Problem rozwiązuje dopiero pełne wymazanie stanów rozgrywki, na którym pojawił się ten błąd.
Digital Foundry uważa, że Cyberpunk 2077 działa najlepiej na PlayStation 4 Pro (biorąc pod uwagę konsole poprzedniej generacji), ale nadal produkcja „boryka się z poważnymi problemami w niektórych sytuacjach”. Twórcom udało się poprawić stabilność, ale przed CD Projektem RED nadal bardzo długa droga.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS