A A+ A++

Poznaliśmy niedawno wymagania sprzętowe gry “Cyberpunk 2077” na PC. Do ray tracingu miała wystarczyć minimum karta graficzna RTX 2060. Niestety, jak się okazuje, z tej funkcji nie skorzystają odpowiedniki AMD. Przynajmniej nie na premierę.

W tym momencie w dniu 10 grudnia 2020 r., gdy gra oficjalnie trafi na półki sklepowe i do sklepów cyfrowych – jedynie układy graficzne Nvidii zagwarantują ray tracing.

AMD Radeon RX 6000 bez ray tracingu w Cyberpunk 2077 na premierę

Może być to cios dla osób, które poważnie myślały o kartach AMD RX 6800 i 6800 XT. Nie wszystko jednak stracone. Nowe układy z rodziny “Big Navi” otrzymają wsparcie DirectX Raytracing w późniejszym czasie. Informację potwierdził community manager CD Projekt RED, Marcin Momot na Twitterze.

Być może nie jest to też w pewnym sensie dziwnym – Xbox Series X wykorzystuje tę samą architekturę RDNA 2, a część jej funkcji znajdziemy także w PlayStation 5. Być może CD Projekt RED planuje wdrożenie ray tracingu dla kart AMD na PC oraz konsol w tym samym czasie. Jest to jednak z mojej strony spekulacja.

Zapewne niemały wpływ miało tutaj oficjalne partnerstwo z Nvidią, która współpracowała przy tworzeniu gry. Warto wspomnieć, że karty “Zielonych” będą miały pewną przewagę w postaci technologii DLSS, której to druga generacja pozwoli uzyskać jeszcze większą płynność.

Przy okazji wizualiów “Cyberpunka 2077”, warto wspomnieć, że będzie to jedna z pierwszych gier, które w 2021 r. będą oferować obraz w Dolby Vision.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStalowa Wola. Tu także pojawią się miejskie kosze na nakrętki!
Następny artykułZbierają żywność dla biednych, żeby nie byli głodni w święta