A A+ A++

Z badania GetApp przeprowadzonego w 2020 r. wynika, że 41% marketerów uważało, że ich największym wyzwaniem będzie niezdolność do śledzenia właściwych danych. Planowana przez Google zmiana związana z ad-trackingiem zmieni również biznes online. Działania w zakresie prywatności mogą mieć duży wpływ na niektóre obszary marketingu, podczas gdy inne taktyki nadal pozostaną dość podobne. Innowacyjni marketerzy będą mogli wymyślić alternatywy reklamy, które wpisują się w potrzeby konsumentów – poza zwykłymi hiper-targetowanymi treściami lub irytującymi pop-upami.

Jeśli dotychczasowe strategie reklamowe opierają się na danych stron trzecich, warto zacząć szukać alternatywnych scenariuszy. Należy sprawdzić rozwiązania technologiczne, które mogą pomóc w bezpieczniejszym odejściu od plików cookie. Warto rozważyć możliwości, które pomogą lepiej wykorzystać dane pochodzące ze stron i aplikacji własnych firmy. Jednym ze sposobów, w jaki marketerzy mogą to zrobić już teraz, jest skonfigurowanie funkcji konwersji rozszerzonych w panelu firmowym Google Ads. Dzięki wysyłaniu do Google informacji o konwersjach firmowej witryny można zwiększyć dokładność pomiaru konwersji i skuteczniej ustalać stawki. Należy również odświeżyć nieco starsze strategie takie jak reklama kontekstowa. To właśnie promocja kontekstowa umożliwia ścisłą współpracę z reklamą PPC (Pay Per Click) na stronach internetowych, które opierają swoje działanie na podobnych słowach kluczowych. W ten sposób, jeśli marka sprzedaje odzież sportową – reklama PPC może pojawić się na stronach zorientowanych na sport i dzięki temu zwiększyć prawdopodobieństwo zakupu.

Starając się o nowych konsumentów oraz dążąc do zbudowania grona lojalnych kupujących, marki powinny wdrożyć rozwiązania z obszaru budowania pozytywnych doświadczeń klientów. Dzięki wprowadzeniu rozwiązań z obszaru CX (Customer Experience) firmy mogą zbierać informacje o upodobaniach klientów i dynamicznie odpowiadać na ich potrzeby – bez względu na zmiany polityki firm trzecich. Wdrażając odpowiednie rozwiązania technologiczne w organizacji, przedsiębiorcy mogą bliżej poznać klientów i umacniać swoją pozycję w świadomości konsumentów, a tym samym budować konkurencyjność na rynku.

Zniknięcie plików cookie wymusza ewolucję wielu strategii marketingowych, jednak stwarza też przestrzeń na przedefiniowanie wartości biznesu. Ta zmiana z pewnością kreuje okazję do powstania całkiem nowych narzędzi oraz ścieżek dotarcia do klientów, które pozwolą na wsłuchanie się w głos konsumentów i budowanie doświadczeń zakupowych na ich zasadach.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł10.01.2023 godz. 13:00 – wyniki przetargu
Następny artykułNovak Djoković – Roberto Carballés Baena. SKRÓT. WIDEO