Zleceniodawcą projektu jest Officine Riunite Milanesi, a projektowanie i wykonanie zostało powierzone geniuszowi: Andrei Radaelli z Radikal Chopper. Co ciekawe ten pierwszy wspólny projekt okazał się bardzo owocny dając początek firmie Radikal Design.
BMW R 18 Magnifica został wykonany ręcznie. Wykorzystano przy tym szlachetne materiały, takie jak mosiądz, aluminium i drewno. Również stylistyka całości oraz dbałość o detale jest wyjątkowa i niespotykana. Pomysł zbudowania customowego motocykla na bazie BMW R 18 zawdzięczamy Raffaello Polchi, właścicielowi Officine Riunite Milanesi i wieloletniemu entuzjaście motocykli, ale projekt i ręka należą do Andrea Radaelli z Radikal Chopper, znanego w branży i już nagrodzonego MBE Award 2020 za customa o nazwie Ad Maiora, który jest zbudowaną z maniakalną starannością przeróbką bazującą na BMW R 1100 S.
Podejście ekipy Radikal Chopper do tworzenia motocykli jest zgodne z nazwą, czyli naprawdę radykalne. Projekt R 18 Magnifica idealnie wpisuje się w ten trend. Jak mówi Andrea, “motocykl musi być moim własnym dziełem, nie mam ochoty odgrzebywać ani modyfikować koncepcji już stworzonej i bardzo dobrze wykonanej przez innych”.
BMW
|
BMW
|
Inspiracją dla projektu BMW R 18 Magnifica są zabytkowe motocykle z lat 20-tych, 30-tych i 40-tych, a w szczególności BMW R 37. Te maszyny mają niesamowity urok, którego dziś brakuje wielu nowoczesnym motocyklom.
Wykorzystanie drewna przypomina o motocyklach z przeszłości, w których stosowano ten materiał w niektórych detalach, takich jak uchwyty; pomysł ten nasuwa się również, gdy myślimy o starych samochodach BMW z lat 40. z drewnianymi kierownicami. Wykorzystanie tego materiału jest także odpowiedzią na chęć umieszczenia na motocyklu czegoś “żywego”. Co więcej, drewno pasuje do stylistyki motocykla R 18 Magnifica, nadając mu szykowny, retro i jednocześnie nowoczesny wygląd.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS