A A+ A++

Podczas Grand Prix Włoch, w drugim treningu Sainz stracił kontrolę nad swoim Ferrari w szybkim Ascari. Skutkowało to mocnym uderzeniem w bandę i sporym uszkodzeniem samochodu.

To był trzeci wypadek Sainza w czterech ostatnich weekendach wyścigowych. Wcześniej rozbił się w kwalifikacjach na Hungaroringu. Zaliczył też kraksę w treningu podczas GP Holandii w Zandvoort.

Sainz, który przyznał, że „musi odbudować swoją pewność siebie” po tym, co nazwał „masywną kraksą” w miniony weekend przed sobotnim sprintem,  nadal nie ma wytłumaczenia dlaczego tak się stało.

– To wyraźnie był wypadek, którego powinienem uniknąć. Nadal nie rozumiem tej kraksy i nie potrafię wyjaśnić, co się stało- mówił po wyścigu w Monzy.

– W Ascari przez cały weekend samochód był bardzo neutralny i miałem tam spore problemy z balansem. Myślę, że wciąż uczę się tego bolidu – kontynuował. – Auto wydaje się dość bezwładne w połowie zakrętu i muszę bardzo uważać, gdy wciskam gaz.

Zapytany, czy istnieje jakiś związek z jego poprzednimi dwoma wypadkami, Sainz powiedział: – Myślę, że są to trzy niepowiązane ze sobą incydenty. Każdy z nich był spowodowany czymś innym. W Zandvoort już naświetliłem, że wyjechałem poza właściwą linię jazdy i straciłem panowanie nad samochodem, co było dużym błędem kierowcy.

– W Budapeszcie natomiast dostałem jeden z największych podmuchów wiatru w życiu, z jakim spotkałem się siedząc w samochodzie wyścigowym – wyjaśnił.

Pomimo sugerowania, że wciąż uczy się, jak w pełni wykorzystać możliwości Ferrari, Sainz wielokrotnie był chwalony za szybką adaptację do swojego nowego zespołu po przejściu z McLarena przed tym sezonem.

Hiszpan obecnie zajmuje siódme miejsce w klasyfikacji kierowców. Jest zaledwie 6,5 punktów za kolegą zespołowym, zadomowionym w Scuderii Charlesem Leclerkiem. W pierwszej połowie sezonu 2021 dwukrotnie gościł na podium.

Jego kraksy w Zandvoort i Monzy miały miejsce tuż po tym, jak szef Ferrari Mattia Binotto wezwał swojego kierowcę do postarania się o bezbłędne weekendy w drugiej połowie sezonu 2021.

– Wypadki nie są niczym dobrym, mechanicy muszą ciągle naprawiać samochód, a zespół ponosi dodatkowe wydatki. Jestem pewien, że nie powtórzę tego w najbliższym czasie i pozbieram się – zapewnił Sainz. – Muszę wyciągnąć z tego wnioski.

Czytaj również:

 

akcje

komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNadgodziny średniotygodniowe Polaków – pandemia
Następny artykuł652 nowe przypadki zakażenia koronawirusem w Polsce, z czego ponad 40 w Łódzkiem [RAPORT]