A A+ A++

Mercedes w ostatnich wyścigach regularnie ponosił porażkę w starciu z Maxem Verstappenem oraz Red Bullem. Ostatnie zwycięstwo utytułowany zespół odniósł podczas majowej rundy o GP Hiszpanii. Od tamtej pory tylko stajnia z Milton Keynes triumfowała w niedzielnych wyścigach.

Początkowo eksperci nie wiedzieli za bardzo, z czego wynika aż taka przewaga Red Bulla nad Mercedesem. Jednak w trakcie pierwszego weekendu na torze w Austrii okazało się, że stajnia z Brackley – w przeciwieństwie do swojego rywala – nie rozwija modelu W12. Ostatni szereg poprawek utytułowany zespół przywiózł na GP Emilii Romanii.

Co ciekawe, Toto Wolff przyznawał nawet, że nie zamierzają już ulepszać tego bolidu w dalszej części sezonu, gdyż skupiają się na przyszłorocznej rywalizacji. Natomiast po prośbach Lewisa Hamiltona – ostatecznie niemiecka ekipa zdecydowała się na wprowadzenie dużego pakietu aktualizacji podczas weekendu na Silvesrtone.

Ulepszenia zdały egzamin, ponieważ siedmiokrotny mistrz świata wygrał piątkowe kwalifikacje przed Verstappenem o 0,075 sekundy. Przewaga mogłaby być jeszcze większa, gdyby nie błąd Brytyjczyka na wyjściu z zakrętu numer 16 (Vale).

Zmiany nie są zauważalne gołym okiem, ale odgrywają znaczącą rolę w lepszym przepływie powietrza. Największe modyfikacje dotknęły sekcji bargeboardów oraz deflektorów, które zostały bardziej usztywnione.

Mercedes przywiózł także dwie wersje podłogi – jedną falistą, drugą niefalistą. Co więcej, zdaniem La Gazzetta dello Sport, zaktualizowane zostało również przednie skrzydło oraz dyfuzor.

Co ciekawe, kierowcy Mercedesa podczas piątkowej czasówki jeździli z identycznymi konfiguracjami tylnego skrzydła, natomiast z jedną bardzo ważną różnicą. Tzw. “klapa Gurneya” znajdowała się w bolidzie Valtteriego Bottasa, a w Hamiltona już nie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFormuła 1. Lewis Hamilton najlepszy w kwalifikacjach przed GP Wielkiej Brytanii
Następny artykułCieślak o głównym problemie Zmarzlika