Mercedes w ostatnich wyścigach regularnie ponosił porażkę w starciu z Maxem Verstappenem oraz Red Bullem. Ostatnie zwycięstwo utytułowany zespół odniósł podczas majowej rundy o GP Hiszpanii. Od tamtej pory tylko stajnia z Milton Keynes triumfowała w niedzielnych wyścigach.
Początkowo eksperci nie wiedzieli za bardzo, z czego wynika aż taka przewaga Red Bulla nad Mercedesem. Jednak w trakcie pierwszego weekendu na torze w Austrii okazało się, że stajnia z Brackley – w przeciwieństwie do swojego rywala – nie rozwija modelu W12. Ostatni szereg poprawek utytułowany zespół przywiózł na GP Emilii Romanii.
Co ciekawe, Toto Wolff przyznawał nawet, że nie zamierzają już ulepszać tego bolidu w dalszej części sezonu, gdyż skupiają się na przyszłorocznej rywalizacji. Natomiast po prośbach Lewisa Hamiltona – ostatecznie niemiecka ekipa zdecydowała się na wprowadzenie dużego pakietu aktualizacji podczas weekendu na Silvesrtone.
Ulepszenia zdały egzamin, ponieważ siedmiokrotny mistrz świata wygrał piątkowe kwalifikacje przed Verstappenem o 0,075 sekundy. Przewaga mogłaby być jeszcze większa, gdyby nie błąd Brytyjczyka na wyjściu z zakrętu numer 16 (Vale).
Zmiany nie są zauważalne gołym okiem, ale odgrywają znaczącą rolę w lepszym przepływie powietrza. Największe modyfikacje dotknęły sekcji bargeboardów oraz deflektorów, które zostały bardziej usztywnione.
Mercedes con nuevos direccionadores del pontón.
Mercedes upgrade on sidepod vanes and bargeboards. pic.twitter.com/jojMJUjK7m
? Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 15, 2021
También novedades en la zona del boomerang de los bargeboards.
Also updates on the bargeboards. pic.twitter.com/ttLbojSdkt
? Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 15, 2021
Mercedes przywiózł także dwie wersje podłogi – jedną falistą, drugą niefalistą. Co więcej, zdaniem La Gazzetta dello Sport, zaktualizowane zostało również przednie skrzydło oraz dyfuzor.
También nuevo suelo para Mercedes sin forma ondulada yahora con 2 labios.
Also new floor for Mercedes with no rippled edge and now with 2 deflectors. pic.twitter.com/EfT3WGo0ca
? Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 15, 2021
Mercedes ha modificado el perfil ondulado y ha a?adido 8 deflectores en la zona central del fondo plano.
Mercedes has revised the rippled floor edge and added 8 fins on the central area of the new floor. pic.twitter.com/XjEwXUwS99
? Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 16, 2021
Co ciekawe, kierowcy Mercedesa podczas piątkowej czasówki jeździli z identycznymi konfiguracjami tylnego skrzydła, natomiast z jedną bardzo ważną różnicą. Tzw. “klapa Gurneya” znajdowała się w bolidzie Valtteriego Bottasa, a w Hamiltona już nie.
Alla fine, entrambi i piloti Mercedes hanno optato per l’opzione pi? scarica, tra l’altro senza T-Wing. Da segnalare, per?, che sull’ala posteriore di Bottas ? presente il gurney flap, su quella di Hamilton no #BritishGP https://t.co/zChk6Yp69z pic.twitter.com/j1nNYEu3aI
? Gianluca D’Alessandro (@Gianludale27) July 16, 2021
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS