A A+ A++

Konsultacje miały na celu zbadanie problemów Kociej, poszukanie rozwiązań usprawniających jej funkcjonowanie albo też znalezienie nowej roli i jej nowego oblicza – mówi lider projektu, Małgorzata Nowacka-Wysogląd z Wydziału Urbanistyki i Architektury. – Od marca do września tego roku zwracaliśmy się do różnych grup społecznych, by pozyskać ich opinie. Zorganizowane zostały spotkania z mieszkańcami miasta, właścicielami kamienic, najemcami lokali użytkowych i osobami handlującymi na ul. Sienkiewicza. Przeprowadzono ankietę internetową cieszącą się rekordowym odzewem prawie 900 osób. W spotkaniach i dyskusjach uczestniczyli również eksperci. Wspólnie szukano porównywalnych rozwiązań w innych miastach, aby oprzeć się na wypracowanych wzorcach.

Jak informuje urząd miejski, przeprowadzono szereg konsultacji, warsztatów i ankiet, zbierając opinie mieszkańców na temat ulicy. Co więc jaworznianie sądzą o Kociej?

Pytani twierdzą, że aktywność na ulicy zależy od atrakcyjności oferty handlowo-usługowej, pogody, dni tygodnia, świąt. Kocia najkorzystniej ma się ze swoją ofertą prezentować w sezonie wiosenno-letnim.

Wielu pytanych ceni sobie bezpośredni kontakt ze sprzedawcą, ale też możliwość spotkania swoich znajomych czy możliwość wyboru towaru i szybkość zakupu.

– Obraz Kociej zależy również od ingerencji miasta w jej działalność. Nie udało się przenieść handlu z Sienkiewicza na równoległą uliczkę czy na plac przy banku. Położony przed laty duży nacisk na regulację handlu, sankcjonowanie, nakładanie dodatkowych opłat, negatywnie wpływał na jej aktywność i zadowolenie użytkowników. Sprzedawcy zmniejszali powierzchnie handlowe, znikał drobny handel lub dział z ukrycia, wzrastało ogólne niezadowolone i tworzyła się atmosfera nieprzyjazna dla wszystkich grup interesariuszy. Co do interesariuszy, każdy z nich ma inne potrzeby i zapatrywania co do handlu – czytamy na stronie urzędu miejskiego.

Nielicznym mieszkańcom Kociej nie przeszkadza handel, widzą w nim więcej zalet niż wad. Problemem ma być za to ruch samochodowy czy braku zasad handlu oraz w zapewnieniu czystości.

Dla właścicieli lokalów handlowych głównym problemem jest dzika konkurencja, handlująca be ponoszenia opłat. Właściciele lokali chcieliby sprawiedliwych zasad użytkowania ulicy.

Kupujący na Kociej widzą potrzebę poprawy estetyki ulicy, możliwości schronienia się przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Chcieliby też wydłużenia godzin handlu w tygodniu.

Ulica Sienkiewicza przyciąga przede wszystkim osoby starsze, nie jest interesująca dla młodych. Starsi chcieliby łatwego poruszania się po ulicy oraz zielonych zaułków do spotkań, natomiast młodsi – m.in. rozszerzenia oferty gastronomicznej.

– Dominującą konkluzją uczestników konsultacji było oczekiwanie zachowania tradycji handlu, wprowadzenia jasnych reguł użytkowania ulicy, utrzymania porządku i estetyki przestrzeni oraz wzbudzenia aktywności popołudniowych – pisze Urząd Miejski w Jaworznie.

źródło: UM Jaworzno

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZgorszenie
Następny artykułSzalone derby Sewilli. Trzy czerwone kartki i piękny gol w końcówce [WIDEO]