A A+ A++

Z danych udostępnianych w ramach projektu AOSP wynika, że Android 12, obok znanych już usprawnień w zakresie hibernacji i wielozadaniowości, dużo nowego wniesie do działania wibracji. Ucieszyć powinni się przede wszystkim gracze.

Obecnie wibracje mogą być włączone lub wyłączone. Niektóre nakładki pozwalają także dostosować ich siłę lub amplitudę oscylacji, albo jedno i drugie. Android 12 idzie jednakowoż o parę kroków dalej.

Po pierwsze, funkcje odpowiedzialne za precyzyjne sterowanie haptyką mają stać się integralną częścią systemu i oferować regulację płynną, po drugie – dostęp do nich uzyskają twórcy aplikacji, i to także w przypadku akcesoriów zewnętrznych, czyli np. gamepadów.

Nie bez kozery wspominam w tytule o PlayStation 5, bo główna idea przyświecająca zmianom jest dokładnie taka jak w przypadku konsoli Sony: skorzystać mają gracze, otrzymując możliwie realistyczne, adaptacyjne efekty haptyczne. Tak podczas gry na samym smartfonie, jak i z wykorzystaniem dodatkowego kontrolera.

A jako że mówi się o wsparciu wielu silników wibracyjnych, niewykluczone, że powstaną telefony już w standardzie zapewniające pogłębione doznania.

Z innych ciekawostek: wiemy również, że Android 12 znacząco ułatwi udostępnianie kodów QR do połączenia z utworzonym punktem dostępu Wi-Fi. Nowa funkcja ma dystrybuować kody wśród wybranych urządzeń znajdujących się w pobliżu, opierając się na kontach użytkowników.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTeresa Kuczera w The Voice Senior 2. Przemyślanka zaśpiewała “O mnie się nie martw” [WIDEO]
Następny artykuł41. dzień głodówki Ihara Łosika. Białorusini wychodzą na akcje solidarności