Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił w swoich oddziałach wojewódzkich inicjatywę „cicha godzina”, skierowaną do osób, które potrzebują spokoju podczas załatwiania spraw. Akcja NFZ ma na celu stworzenie komfortowych warunków obsługi dla osób w spektrum autyzmu i z nadwrażliwością sensoryczną. Każdy pacjent może odwiedzić oddział NFZ we wtorek między 14:00 a 15:00, kiedy światła są przyciemnione, a hałas ograniczony do minimum.
NFZ wprowadza „cichą godzinę” w obsłudze pacjentów
Narodowy Fundusz Zdrowia wprowadził rozwiązanie, które ma pomóc osobom wrażliwym na nadmiar bodźców — tzw. „cichą godzinę”. W tym czasie w salach obsługi klientów panują spokojniejsze warunki. Jak podaje NFZ, „Cicha godzina to czas ograniczenia bodźców wzrokowych i słuchowych, których nadmierne natężenie jest szczególnie uciążliwe dla osób w spektrum autyzmu”.
Kiedy obowiązuje „cicha godzina” w NFZ?
„Cicha godzina” odbywa się w każdy wtorek od 14.00 do 15.00 we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ. W tym czasie światła są wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe – wyciszone. Zarówno pracownicy, jak i klienci proszeni są o prowadzenie rozmów w sposób cichy, tak aby nie zakłócać spokoju innych osób.
Dłuższa wizyta dla osób z szczególnymi potrzebami
NFZ umożliwia także wydłużenie czasu obsługi do 30 minut w specjalnym, wyciszonym pomieszczeniu. Z takiej opcji mogą skorzystać osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie. Aby umówić wizytę, wystarczy skontaktować się z oddziałem wojewódzkim NFZ właściwym dla miejsca zamieszkania — przez stronę internetową lub Telefoniczną Informację Pacjenta pod numerem 800-190-590.
Zobacz także:
-
Raport Fundacji McCullougha. Ekspertka rozprawia się z fejkiem, że „szczepionki powodują autyzm”
W jakich oddziałach NFZ działa „cicha godzina”?
Z inicjatywy mogą skorzystać pacjenci we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ, w tym m.in. w:
-
Dolnośląskim, Kujawsko-Pomorskim, Lubelskim i Lubuskim,
-
Łódzkim, Małopolskim, Mazowieckim i Opolskim,
-
Podkarpackim, Podlaskim, Pomorskim i Śląskim,
-
Świętokrzyskim, Warmińsko-Mazurskim i Wielkopolskim oddziale NFZ.
Każdy z oddziałów prowadzi własny system rezerwacji wizyt, dostępny online.
Inicjatywa wspiera osoby wrażliwe na bodźce
„Cicha godzina” to kolejny krok NFZ w stronę bardziej dostępnej obsługi pacjentów. Dzięki ograniczeniu hałasu i natężenia światła osoby w spektrum autyzmu czy z nadwrażliwością sensoryczną mogą w spokoju załatwić swoje sprawy urzędowe. Inicjatywa ma również zwiększać świadomość pracowników i klientów NFZ na temat potrzeb osób neuroatypowych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Pozytywnie
Neutralnie
Negatywnie
Lubię to!
Super
Ekscytujący
Ciekawy
Smieszny
Smutny
Wściekły
Przerażony
Szokujący
Wzruszający
Rozczarowany
Zaskoczony
Prawda
Manipulacja
Fake news

Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS