A A+ A++

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił w swoich oddziałach wojewódzkich inicjatywę „cicha godzina”, skierowaną do osób, które potrzebują spokoju podczas załatwiania spraw. Akcja NFZ ma na celu stworzenie komfortowych warunków obsługi dla osób w spektrum autyzmu i z nadwrażliwością sensoryczną. Każdy pacjent może odwiedzić oddział NFZ we wtorek między 14:00 a 15:00, kiedy światła są przyciemnione, a hałas ograniczony do minimum.

NFZ wprowadza „cichą godzinę” w obsłudze pacjentów

Narodowy Fundusz Zdrowia wprowadził rozwiązanie, które ma pomóc osobom wrażliwym na nadmiar bodźców — tzw. „cichą godzinę”. W tym czasie w salach obsługi klientów panują spokojniejsze warunki. Jak podaje NFZ, „Cicha godzina to czas ograniczenia bodźców wzrokowych i słuchowych, których nadmierne natężenie jest szczególnie uciążliwe dla osób w spektrum autyzmu”.

Kiedy obowiązuje „cicha godzina” w NFZ?

„Cicha godzina” odbywa się w każdy wtorek od 14.00 do 15.00 we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ. W tym czasie światła są wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe – wyciszone. Zarówno pracownicy, jak i klienci proszeni są o prowadzenie rozmów w sposób cichy, tak aby nie zakłócać spokoju innych osób.

Dłuższa wizyta dla osób z szczególnymi potrzebami

NFZ umożliwia także wydłużenie czasu obsługi do 30 minut w specjalnym, wyciszonym pomieszczeniu. Z takiej opcji mogą skorzystać osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie. Aby umówić wizytę, wystarczy skontaktować się z oddziałem wojewódzkim NFZ właściwym dla miejsca zamieszkania — przez stronę internetową lub Telefoniczną Informację Pacjenta pod numerem 800-190-590.

Zobacz także:

  • Raport Fundacji McCullougha. Ekspertka rozprawia się z fejkiem, że „szczepionki powodują autyzm”

W jakich oddziałach NFZ działa „cicha godzina”?

Z inicjatywy mogą skorzystać pacjenci we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ, w tym m.in. w:

  • Dolnośląskim, Kujawsko-Pomorskim, Lubelskim i Lubuskim,

  • Łódzkim, Małopolskim, Mazowieckim i Opolskim,

  • Podkarpackim, Podlaskim, Pomorskim i Śląskim,

  • Świętokrzyskim, Warmińsko-Mazurskim i Wielkopolskim oddziale NFZ.

Każdy z oddziałów prowadzi własny system rezerwacji wizyt, dostępny online.

Inicjatywa wspiera osoby wrażliwe na bodźce

„Cicha godzina” to kolejny krok NFZ w stronę bardziej dostępnej obsługi pacjentów. Dzięki ograniczeniu hałasu i natężenia światła osoby w spektrum autyzmu czy z nadwrażliwością sensoryczną mogą w spokoju załatwić swoje sprawy urzędowe. Inicjatywa ma również zwiększać świadomość pracowników i klientów NFZ na temat potrzeb osób neuroatypowych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTe marynowane grzybki smakują wybornie. Zrobisz je w kilka chwil
Następny artykułОдеська ОВА тимчасово закрила клуб Palladium через пісні російською мовою