A A+ A++

Więcej informacji o Polsce i świecie przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl.

Zobacz wideo
Luksus made in Poland. Te jachty robią furorę na świecie

Chorwacka Wspólnota Turystyczna podaje, opierając się na systemie eVisitor, który monitoruje ruch turystyczny w obiektach komercyjnych i niekomercyjnych i czarterze żeglarskim, że w porównaniu z rokiem 2019, w 2021 przyjazdów było 33 procent mniej a noclegów 23 procent.

Najwięcej przyjechało gości z Niemiec (2,9 mln, 84 procent więcej niż w roku 2020), Słowenii (1,2 mln, wzrost o 18 procent), Austrii (1,1 mln, wzrost o 180 procent), Polski (milion, wzrost o 50 procent) i Czech(775 tys., 50 procent). W porównaniu z rokiem 2019 Polacy wykupili o 8 procent więcej noclegów, Niemcy zrównali się z rekordowym 2019, Czesi zrealizowali 97 procent noclegów z 2019 roku, a Słoweńcy i Austriacy około 82 procent. Turyści krajowi stanowili grupę 2,3 miliona, ich liczba wzrosła o 41 procent w porównaniu z rokiem 2020.

Które miejsca najbardziej popularne?

Najwięcej noclegów zrealizowano w województwach istryjskim (23,5 mln), splicko-dalmatyńskim (15,5 mln) i primorsko-gorańskim (15,3 mln). Kolejne miejsca zajęły regiony: zadarski (12,7 mln), szybenicko-kniński (5,9 mln) i dubrownicko-neretwiański (5,4 mln). Miastami, które przyciągnęły najwięcej odwiedzających były: Zagrzeb (638 tys. przyjazdów), Rovinj (549 tys.), Dubrownik (543 tys.), Split (529 tys.) i Porec (431 tys.).

– Mimo wyzwań pandemii Chorwacja osiągnęła najlepszy wynik turystyczny w basenie Morza Śródziemnego – mówi dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej Kristjan Stanicić. – To efekt konsekwentnej i ciężkiej pracy wszystkich pracowników sektora turystycznego. Podejmując szybkie i skoordynowane działania zapewnili oni naszemu krajowi status bezpiecznej i dobrze przygotowanej destynacji. W 2022 wchodzimy z ogromnym optymizmem, ale również z planami zakładającymi realizację 90 procent ruchu turystycznego z rekordowego 2019 roku. Będziemy nadal pozycjonować Chorwację jako bezpieczny i zrównoważony kraj. Planujemy to osiągnąć dzięki celowanym kampaniom marketingowym i informacyjnym, które będą prowadzone przez cały rok z uwzględnieniem sytuacji epidemicznej na każdym z rynków.

– Oprócz bezpieczeństwa, zwłaszcza w dobie pandemii, goście coraz częściej biorą pod uwagę zrównoważony rozwój, co staje się dla nich dodatkową zachętą do podróżowania – mówi minister turystyki i sportu Chorwacji Nikolina Brnjac. – Aby bardziej podkreślić nowy strategiczny kierunek rozwoju chorwackiej turystyki, ministerstwo uruchamia specjalną platformę w języku angielskim poświęconą właśnie tej tematyce. Znajdą się tam informacje o ważnych dokumentach, źródłach finansowania, projektach, dobrych praktykach i certyfikatach ekologicznych, a także o innych ważnych działaniach podejmowanych przez podmioty.

W ramach tego projektu stworzono również specjalne oznaczenie dla zrównoważonego rozwoju turystyki chorwackiej “Croatia Naturally Yours” (chorw. Hrvatska Prirodno Tvoja).

Źródło: Chorwacka Wspólnota Turystyczna

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUnvaxxed pharmacy customers in Canada need to be CHAPERONED by staff members when buying retail products
Następny artykułTarnów. Skazany na zapomnienie cmentarz I-wojenny nr 202 zostanie odtworzony do pierwotnego stanu.