Porównując z rokiem 2019, w 2021 przyjazdów było 33 procent mniej a noclegów 23 procent – podaje za
systemem eVisitor, który monitoruje ruch turystyczny w obiektach komercyjnych i niekomercyjnych i czarterze żeglarskim, Chorwacka Wspólnota Turystyczna.
Najwięcej przyjechało gości z Niemiec (2,9 mln, 84 procent więcej niż w roku 2020), Słowenii (1,2 mln, wzrost o 18 procent), Austrii (1,1 mln, wzrost o 180 procent), Polski (milion, wzrost o 50 procent) i Czech(775 tys., 50 procent). W porównaniu z rokiem 2019 Polacy wykupili o 8 procent więcej noclegów, Niemcy zrównali się z rekordowym 2019, Czesi zrealizowali 97 procent noclegów z 2019 roku, a Słoweńcy i Austriacy około 82 procent.
Czytaj więcej
Milion Polaków wybrało wakacje w Chorwacji
– Polacy w Chorwacji to więcej niż zwykli turyści, to goście, prawie przyjaciele – mówi Agnieszka Puszczewicz, nowa dyrektor Narodowego Ośrodka Informacji Turystycznej Republiki Chorwacji w Warszawie
Turyści krajowi stanowili grupę 2,3 miliona, ich liczba wzrosła o 41 procent w porównaniu z rokiem 2020.
Najwięcej noclegów zrealizowano w województwach istryjskim (23,5 mln), splicko-dalmatyńskim (15,5 mln) i primorsko-gorańskim (15,3 mln). Kolejne miejsca zajęły regiony: zadarski (12,7 mln), szybenicko-kniński (5,9 mln) i dubrownicko-neretwiański (5,4 mln). Miastami, które przyciągnęły najwięcej odwiedzających były: Zagrzeb (638 tys. przyjazdów), Rovinj (549 tys.), Dubrownik (543 tys.), Split (529 tys.) i Poreč (431 tys.).
– Mimo wyzwań pandemii Chorwacja osiągnęła najlepszy wynik turystyczny w basenie Morza Śródziemnego – mówi cytowany w komunikacie dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej Kristjan Staničić. – To efekt konsekwentnej i ciężkiej pracy wszystkich pracowników sektora turystycznego. Podejmując szybkie i skoordynowane działania zapewnili oni naszemu krajowi status bezpiecznej i dobrze przygotowanej destynacji. W 2022 wchodzimy z ogromnym optymizmem, ale również z planami zakładającymi realizację 90 procent ruchu turystycznego z rekordowego 2019 roku. Będziemy nadal pozycjonować Chorwację jako bezpieczny i zrównoważony kraj. Planujemy to osiągnąć dzięki celowanym kampaniom marketingowym i informacyjnym, które będą prowadzone przez cały rok z uwzględnieniem sytuacji epidemicznej na każdym z rynków.
Czytaj więcej
– Oprócz bezpieczeństwa, zwłaszcza w dobie pandemii, goście coraz częściej biorą pod uwagę zrównoważony rozwój, co staje się dla nich doda … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS