Warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały umowy na dostawy kolejnych partii autobusów elektrycznych, które jeszcze w tym roku zaczną zasilać stołeczny tabor. Wybór padł na Solarisy, ale także na chińskie Yutongi.
W ramach umowy podpisanej z firmą Solaris Bus & Coach fabryka z podpoznańskiego Bolechowa dostarczy znany już w Warszawie model Solaris Urbino 12 Electric. Dwanaście pojazdów będzie wyposażonych w pantograf pozwalający uzupełnić energię podczas postojów na pętlach. Nowe Solarisy będą niskopodłogowe. Zostaną wyposażone m.in. w klimatyzację, wyznaczone miejsca dla wózków, system informacji pasażerskiej, system zliczania pasażerów przekazujący dane online, monitoring i blokady alkoholowe dla kierowców.
Autobusy elektryczne zimą paraliżują miasta. Ich zasięg to kilkadziesiąt kilometrów
Inną charakterystykę będą miały autobusy zamówione w ramach umowy w firmie Busnex – dystrybutora pojazdów chińskiej firmy Yutong. W tym przypadku pojazdy będą ładowane wyłącznie poprzez kabel na terenie zajezdni. Aby móc wykonywać kursy przez cały dzień, pojazdy będą wyposażone w baterie o większej pojemności, zapewniające (teoretyczny) zasięg do 400 km. One również mają na pokładzie klimatyzację, elektryczne ogrzewanie, ładowarki USB przy siedzeniach, a kierowca ma dostęp d … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS