A A+ A++

W programach nadawanych w chińskiej telewizji logotypy takich brandów, jak m.in. Nike, adidas czy H&M zostały zamazane. Jest to zemsta tamtejszego rządu za wyrażenie wsparcia wobec prześladowanych Ujgurów.

Pod koniec marca br. informowaliśmy o tym, że z kilku popularnych platform modowych w Chinach wycofano produkty H&M. Był to elementu bojkotu szwedzkiej marki tuż po tym, gdy ogłosiła, że zaprzestaje korzystania z bawełny z regionu, w którym prześladuje się mniejszość ujgurską.

Podobne deklaracje złożyły wówczas takie marki, jak m.in. Nike, adidas oraz Puma. Teraz przyszło im za to zapłacić.

Na mocy nacisku ze strony chińskiego rządu, w kilku programach emitowanych w chińskiej telewizji logotypy wspomnianych wyżej brandów zostały zamazane w taki sposób, aby widz nie mógł zidentyfikować, jakiej marki ubrania czy też buty pojawiają się na ekranie. 

Co więcej, w związku z kontrowersjami wokół zaangażowania się w akcję na rzecz wsparcia mniejszości urugwajskiej, aplikacje marek adidas oraz Nike zostały usunięte ze sklepów Huawei oraz Xiaomi. 

PS

Gdy media obiegła informacja o tym, że pisarz Jakub Żulczyk został oskarżony o znieważenie prezydenta Polski, w wyszukiwarce Google na szycie podpowiedzi po wpisaniu frazy „Andrzej Duda” pojawiało się słowo „debil”. Teraz kontrowersyjne hasło zniknęło z Google’a.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrezydent Katowic apeluje do mieszkańców o pomoc w namierzeniu wandala, który pomazał ścianę z muralem poświęconym Krystynie Bochenek.
Następny artykułNIK zawiadamia prokuraturę po kontroli w Polskiej Fundacji Narodowej