Wiąże się z redefinicją strategii biznesowej i produktowej, optymalizacją procesów operacyjnych, a także zarządzaniem danymi, produkcją i personelem. Dzieje się tak, ponieważ transformacja cyfrowa, zanim stanie się zmianą technologiczną, jest zmianą kulturową.
Angażuje ludzi i wymaga nowego, często znacznie innego sposobu rozumienia procesów i wykonywania zadań.
Działania CDO to przede wszystkim umożliwianie innowacji – pokazywanie, oferowanie i wdrażanie sposobów pracy w dobie cyfrowej. Liderzy tego typu są agentami zmian kulturowych i strategicznych, a przy tym mają odpowiednią wiedzę i umiejętności techniczne. Są nie tylko ekspertami ds. cyfryzacji – mają głęboką wiedzę na temat wypełniania luki między „starym” a „nowym”, czy też analogowym a cyfrowym. Potrafią optymalizować odpowiednie procesy biznesowe pod względem modeli, produktów, marketingu, sprzedaży i zarządzania.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS