A A+ A++

W ubiegłym roku, tuż po wybuchu pandemii koronawirusa, wiele międzynarodowych wydarzeń zostało odwołanych. Jednym z nich był festiwal Cannes Lions 2020, który początkowo został przeniesiony z czerwca na październik, lecz ostatecznie organizatorzy podjęli decyzję o anulowaniu ubiegłorocznej edycji.

Wówczas ogłoszono, że tegoroczne Cannes Lions odbędą się w dniach 21-25 czerwca br. w formule online. W ramach wydarzenia będzie można oglądać treści na żywo oraz na żądanie – lecz, aby móc to zrobić, trzeba mieć wykupione członkostwo Lions, które rocznie kosztuje 249 euro. 

Znamy zwycięzców w kategoriach: Craft, Entertainment i Reach. Poniżej lista najlepszych kampanii nagrodzonych najwyższą nagrodą, czyli Grand Prix.

DIGITAL CRAFT LIONS

EPIC GAMES: Astronomical

Grand Prix w kategorii Technological Achievement in Digital Craft

Agencja: EPIC GAMES, INC. CARY

Astronomical to prezentacja natury mediów i gier w czasie rzeczywistym w najlepszym możliwym wydaniu – projekt zapewniał wyjątkowe wrażenia w fantastycznym świecie, wśród szeregu scenerii. Celem twórców było uhonorowanie muzyki rapera Travisa Scotta, przy jednoczesnym stworzeniu od podstaw świata w grze Fortnite. A to wszystko to przy użyciu silnika Unreal Engine.

FILM CRAFT LIONS


Libresse: #WOMBSTORIES

Grand Prix w kategorii Direction

Agencja: CHELSEA PICTURES LOS ANGELES

Film splata ze sobą wiele wątków i łączy animowane światy związane z tematem macicy. Produkcja przedstawia instynktowny, emocjonalny rollercoaster miłości i nienawiści, bólu i przyjemności, dobra i zła. Pokazuje prawdę o życiu z macicą – że nigdy nie jest proste.

INDUSTRY CRAFT LIONS

Dove: PATRICIA / AMANDA / PATRICK

Grand Prix w kategorii Corporate Purpose & Social Responsibility

Agencja: OGILVY LONDON

Za pomocą spotu pod hasłem „Odwaga jest piękna” marka Dove postanowiła złożyć hołd wszystkim pracownikom służby zdrowia walczącym z koronawirusem. W nagrodzonych spotach widzimy historie trzech prawdziwych amerykańskich medyków, zmęczonych po wielogodzinnej pracy w szpitalu przy osobach zarażonych koronawirusem. W ten sposób firma postanowiła złożyć hołd i jednocześnie podziękować wszystkim medykom, którzy walczą z panującą pandemią.

ENTERTAINMENTS LIONS


Sinyi Realty: In Love We Trust

Grand Prix w kategorii Fiction Film: 5-30 minutes

Agencja: DENTSU MCGARRYBOWEN TAIPEI CITY 

Liczba rozwodów na Tajwanie uplasowuje ten kraj na pierwszym miejscu w Azji i drugie na świecie. Aby zachęcić młodych ludzi do podążania za miłością i porzucenia obaw związanych z zaangażowaniem w związek, agencja Sinyi Realty wypuściła film „In Love We Trust”. Historia o dziewczynie, która pracuje w biurze meldunkowym stała się najpopularniejszym filmem na Tajwanie w 2020 roku.

Match Group: Swipe Night

Grand Prix w kategorii Innovation in Branded Content

 Agencja: 72ANDSUNNY LOS ANGELES

Swipe Night to pierwszy, jedyny w swoim rodzaju, interaktywny miniserial, którego akcja rozgrywa się na żywo. Serial został wyprodukowany i zaprojektowany do odtwarzania w aplikacji Tinder, w której użytkownik dokonuje wyborów (np. czy chcesz uratujesz przestraszonego szczeniaka lub ranną dziewczynę) i sam kreuje historię. Kluczem projektu są właśnie wspomniane wybory: pozornie zwykła zabawa ujawnia pewne cechy osobowości użytkownika i aplikacja zapamiętuje te wszystkie decyzje. Na podstawie tych danych program jest w stanie zaproponować kontakt z osobami, które dokonały podobnych wyborów. 

ENTERTAINMENTS LIONS FOR MUSIC


Columbia Records: Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus – Old Town Road

Grand Prix w kategorii Excellence in Music Video

Agencja: PRETTYBIRD CULVER CITY

„Old Town Road” to teledysk, który stał się prawdziwym viralem w świecie muzyki (w dniu 24 czerwca 2021 roku klip ma 760 milionów odtworzeń na YouTube). W produkcji przenikają się dwa światy i dwa zupełnie różne gatunki muzyczne, które paradoksalnie świetnie do siebie pasują. 

Lions Health and United Nations Foundation Grand Prix for Good


Mercado Livre: Feed Parade

Grand Prix w kategorii  Fan Engagement / Community Building

Agencja: GUT SAO PAULO

Parady Równości w Brazylii rok temu została odwołana z powodu pandemii, ale miała się odbyć wirtualnie. Projekt “Feed Parade” został tak zaprojektowany tak, aby każdy mógł świętować paradę we własnym domu i jednocześnie mógł głęboko przeżywać ten wyjątkowy dzień. Sklep e-commerce zorganizował na Instagramie akcję, w której każdy zainteresowany mógł oznaczyć się na zdjęciach przedstawiających główną aleję, którą miała przejść parada. Wypełniona instagramowymi nickami ulica znalazła się w oficjalnym teledysku Glorii Groove, idola LGBTQIA +, który jest również twarzą brazylijskiej parady.

REACH — CREATIVE DATA LIONS

Warner Bros: Saylists

Grand Prix w kategorii Data-driven Consumer Product

Agencja: ROTHCO, PART OF ACCENTURE INTERACTIVE DUBLIN

Bazy tekstów piosenek są gromadzone od lat i zazwyczaj wykorzystywane wyłącznie do ich podstawowej funkcji: umożliwienia ludziom wspólnego śpiewania. Twórcy “Saylists” dostrzegli jednak niewykorzystany potencjał tych danych i odblokowali terapeutyczny aspekt – projekt daje terapeutom mowy i języka narzędzie, dzięki któremu pacjenci naprawdę chcą się posługiwać. Warner Music połączył siły z Apple Music, aby przeanalizować ponad 70 milionów tekstów piosenek, wyodrębniając utwory, w których poszczególne dźwięki występują w określonych wzorcach. Wybrane piosenki zostały zebrane w Saylists: playlisty podzielone na kategorie według dźwięków, które sprawiają problem podczas wymowy – powtarzając teksty z muzyki popularnej dzieci mogą w łatwy i przyjemny sposób praktykować ćwiczenia mowy.

REACH — CREATIVE STRATEGY LIONS 

Cheetos: Can’t Touch This

Grand Prix w kategorii Food & Drink

Agencja: GOODBY SILVERSTEIN & PARTNERS SAN FRANCISCO

Cheetos zmienił całkowicie strategię marketingową – to, co wydawało się wadą produktu zostało zamienione w zaletę. Chodzi mianowicie o “pył”, który zostaje na palcach w czasie jedzenia nowej przekąski Cheetos Popcorn. Do promocji produktu zaangażowano twórcę jednego z najpopularniejszych hitów lat 90., MC Hammera – gwiazda wystąpił aw 30-sekundowym spocie reklamowym marki. Motywem muzycznym jest oczywiście hit “U Can’t Touch This”, która idealnie wpisała się w ideę spotu – widzimy w nim mężczyznę, który zajada się chrupkami i ma ma “zajęte” palce, które nie mogą niczego dotknąć.


REACH — DIRECT LIONS 


Burger King: Stevenage Challange

Grand Prix w kategorii Gaming

Agencja: DAVID MADRID

 #StevenageChallenge to kampania skierowana do określonej grupy odbiorców, a mianowicie do graczy. Logo Burger King zostało umieszczone na koszulkach najbardziej znanych piłkarzy grających dla… czwartoligowego klubu Stevenage, który wyjątkowo pojawia się w wirtualnych rozgrywkach gry FIFA. Gracz wraz kończeniem kolejnych wyzwań, gracz może przekształcić małą drużynę w najpopularniejszy klub w grze. 


REACH — MEDIA LIONS 

City of Chicago: Boards of Change

Grand Prix w kategorii Social Behaviour

Agencja: FCB CHICAGO

 Podczas protestów w czasie ruchu Black Lives Matter, okna w wielu sklepach i restauracjach zostały zabite deskami. Nie minęło dużo czasu, zanim te zwykłe deski ze sklejki stały się płótnami dla społeczności, która pisała na nich swoje hasła – wyrażające frustracje, nadzieje i wołanie o zmianę. Deski z najbardziej przejmującymi hasłami – postrzegane przez wielu jako symbol zniszczenia – zostały przekształcone w narzędzia do podejmowania konkretnych działań: kabiny do głosowania. Kolekcja kabin została później przekształcona w imponującą wystawę, która odwiedziła dziesiątki dzielnic w Chicago.


Telenor: Naming the Invisible by Digital Birth Registration

 Grand Prix w kategorii Corporate Purpose & Social Responsibility

 Agencja: TELENOR PAKISTAN ISLAMABAD

Do tej pory ponad 1,2 miliona dzieci była w Pakistanie zupełnie niewidoczna – chodzi oczywiście o rejestr wszystkich urodzeń. Firma Telenor postanowiła to zmienić – za pomocą urządzań mobilnych dała możliwość cyfrowej rejestrację urodzeń (DBR), dzięki w końcu doszły do głosu m.in. społeczności wiejskie.

REACH — PR LIONS 


Abinbev: Contract for Change

Grand Prix w kategorii Corporate Image, Communication & Reputation Management

 Agencja: FCB CHICAGO

Contract for Change to rewolucyjne porozumienie między amerykańskimi rolnikami a Anheuser-Busch (międzynarodowy koncern browarniczy z siedzibą główną w Leuven w Belgii), który ma na celu przekształcenie amerykańskiego rolnictwa. Działania PR poskutkowały licznymi publikacjami (Business Insider i Forbes), skutecznie wzmacniając wizerunek Anheuser-Busch jako partnera amerykańskich rolników i lidera w zakresie zrównoważonego rozwoju.

 

Spinneys and The Lebanese Breast Cancer Foundation: The Bread Exam

Grand Prix w kategorii Cultural Insight

Agencja: MCCANN PARIS

Spinneys i Libańska Fundacja Raka Piersi znalazły łatwy sposób na to, aby wszyscy mówili o samobadaniu piersi bez wzbudzania wstydu. Do tego celu zaprosili popularnego piekarza, aby przekazał wszystkim kobietom ważną wiadomość dotyczącą ich zdrowia – w filmie widzimy przepis na chleb, w którym ciasto jest służy zobrazowaniu metody samodzielnego badania piersi. 

REACH — SOCIAL & INFLUENCER LIONS

Burger King: Stevenage Challange

Grand Prix w kategorii Gaming

Agencja: DAVID MADRID

 #StevenageChallenge to kampania skierowana do określonej grupy odbiorców, a mianowicie do graczy. Logo Burger King zostało umieszczone na koszulkach najbardziej znanych piłkarzy grających dla… czwartoligowego klubu Stevenage, który wyjątkowo pojawia się w wirtualnych rozgrywkach gry FIFA. Gracz wraz kończeniem kolejnych wyzwań, gracz może przekształcić małą drużynę w najpopularniejszy klub w grze. 


Reddit: Superb owl

Grand Prix w kategorii Real-time Response

Agencja: R/GA SAN FRANCISCO

Reklama składała się głównie z wiadomości tekstowej, która w tak krótkim czasie była dość trudna do odczytania. Firma twierdzi, że wydała „cały swój budżet marketingowy na pięć sekund czasu antenowego. Jedną z rzeczy, których nauczyliśmy się od naszych społeczności w zeszłym tygodniu, jest to, że słabsi mogą osiągnąć wszystko, gdy spotkają się wokół wspólnego pomysłu”, wyjaśnia Reddit, w wyraźnym ukłonie w stronę sagi o akcjach GameStop, która była napędzana plakatami na r/WallStreetBets subreddit. „Kto wie, może to ty będziesz powodem, dla którego podręczniki finansów będą musiały dodać rozdział o „tendencjach”.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSpacery kaszubskie
Następny artykułPrezydent Andrzej Sitnik z absolutorium