W listopadzie br. odbędą się wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych. W związku z tym dział wiadomości popularnego serwisu rozrywkowego rekrutuje tzw. „nastoletnich ambasadorów”, którzy będą tworzyć oryginalne treści o tematyce wyborczej na TikToku i Instagramie.
Chyba nikomu już nie trzeba udowadniać, że social media mają ogromną moc przekazu. Sprawę z tego zdają sobie przede wszystkim marki, które zatrudniają influencerów do promocji swoich usług czy też produktów wśród określonej grupy docelowej. Tak jak do tej prym wiódł głównie Instagram, tak teraz coraz większą szansę upatruje się w TokToku – czyli aplikacji mobilnej umożliwiającej tworzenie i udostępnianie krótkich materiałów wideo.
Teraz z influencer marketingu postanowił skorzystać dział wiadomości serwisu BuzzFeed – kierownictwo portalu postanowiło bowiem zatrudnić tzw. „nastoletnich ambasadorów” (w wieku od 16-19 lat), których zadaniem będzie tworzenie krótkich filmików na Instagramie oraz TikToku w ramach tegorocznej kampanii prezydenckiej w USA. Innymi słowy – w zrozumiały dla swoich rówieśników sposób będą poruszać kwestie polityczne, ubarwiając je ciekawymi historiami.
Jak tłumaczą przedstawiciele BuzzFeed News, „idealny kandydat” nie musi posiadać oddanego grona odbiorców, lecz mieć doświadczenie w tworzeniu krótkich materiałów wideo. Ponadto wymogiem jest zainteresowanie polityką i bycie „na czasie” z tym, co się aktualnie dzieje w kraju na tym polu.
„Nastoletni ambasadorzy” będą mieli zapewnione krótkie szkolenie w Nowym Jorku, a także mentoring na początku swojej kariery zawodowej. Później będą mogli wykonywać swoją pracę zdalnie. Przedstawiciele BuzzFeed News zapowiedzieli także, że influencerzy będą otrzymywać „konkurencyjne” wynagrodzenie począwszy od marca, aż do końca wyborów.
Zdaniem przedstawicieli BuzzFeed News, nawet jeśli „nastoletni ambasadorzy” nie mają jeszcze uprawnień do głosowania w wyborach, to są częścią pokolenia, które wyraża chęć prowadzenia „sensownych rozmów” na temat polityki na platformach społecznościowych i nie tylko.
PS
Kocha ubrania z sieciówek, sięga po popularne kosmetyki, jako przekąskę wybiera chipsy, a w wolnych chwilach tańczy – taki właśnie obraz użytkownika TikToka wyłania się z najnowszego badania Open Mobi.
PS2
Współczesny marketing coraz częściej zwraca się nie w stronę dobrze znanych millenialsów, ale ku następnej generacji. Raport Newpoint* wskazuje, że obecnie najliczniejszą grupę w Polsce (ponad 23% ludności) stanowią osoby urodzone po 1995 roku, określane „pokolenia Z”. Dla większości z nich najbardziej naturalną aplikacją społecznościową nie jest już Facebook, ale TikTok. Dlatego teraz jest odpowiedni moment na zaistnienie w aplikacji, którą kocha młodzież.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS