A A+ A++

Wojewoda wydał pozwolenie na budowę stacji techniczno-postojowej Karolin na drugiej linii warszawskiego metra, ostatniej na jej końcowym fragmencie przez Bemowo. Ale miastu na budowę brakuje pieniędzy. Dlatego do Warszawy przyjeżdża właściciel firmy, która ma wydrążyć tunel dla podziemnej kolei.

Metro na drugiej linii kursuje teraz między stacjami Bródno a Bemowo. Do zakończenia 21-kilometrowej trasy brakuje jeszcze trzech przystanków w jej zachodniej części: Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Oprócz nich trzeba wydrążyć niemal 4 km tuneli i zbudować bazę dla pociągów.

Ten 26-hektarowy teren na południe od ul. Połczyńskiej przed zabytkową aleją lip na ul. Mory został wykarczowany już w marcu 2021 r. W grudniu 2020 r. miasto wystąpiło o pozwolenia na budowę ostatniego odcinka metra. Wojewoda mazowiecki Konstanty Radziwiłł (PiS) wydawał je stopniowo dopiero od czerwca tego roku – na kolejne stacje, wentylatornie i tunele. Ostatnie podpisane we wtorek, 11 października dotyczy właśnie bazy metra.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzef MON: Kolejne brygady WOT otrzymały pociski Javelin
Następny artykułTestament znaleziony po latach – czy można podważyć?