Wojewoda wydał pozwolenie na budowę stacji techniczno-postojowej Karolin na drugiej linii warszawskiego metra, ostatniej na jej końcowym fragmencie przez Bemowo. Ale miastu na budowę brakuje pieniędzy. Dlatego do Warszawy przyjeżdża właściciel firmy, która ma wydrążyć tunel dla podziemnej kolei.
Metro na drugiej linii kursuje teraz między stacjami Bródno a Bemowo. Do zakończenia 21-kilometrowej trasy brakuje jeszcze trzech przystanków w jej zachodniej części: Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Oprócz nich trzeba wydrążyć niemal 4 km tuneli i zbudować bazę dla pociągów.
Ten 26-hektarowy teren na południe od ul. Połczyńskiej przed zabytkową aleją lip na ul. Mory został wykarczowany już w marcu 2021 r. W grudniu 2020 r. miasto wystąpiło o pozwolenia na budowę ostatniego odcinka metra. Wojewoda mazowiecki Konstanty Radziwiłł (PiS) wydawał je stopniowo dopiero od czerwca tego roku – na kolejne stacje, wentylatornie i tunele. Ostatnie podpisane we wtorek, 11 października dotyczy właśnie bazy metra.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS