Podczas piątkowych kwalifikacji nie spodziewaliśmy się po polskich kierowcach wybitnych wyników, ponieważ wyniki w Barcelonie oraz czasy z treningu na torze w Austrii nie mogły dawać nam nadziei na dobry występ Kacpra Sztuki i Piotra Wiśnickiego.
Pierwszy przejazd był umiarkowanie udany dla pierwszego z Polaków. Kierowca MP Motorsport z czasem 1.21.556 zajmował 15. pozycję tracąc do liderującego Gabriela Miniego z Premy niecałe 0.7 sekundy.
Chwilę później wynik francuskiego kierowcy zdołał przebić Noel Leon z Van Amersfoort Racing, który przejechał okrążenie szybciej od zawodnika Premy o zaledwie 0.056 sekundy.
Piotr Wiśnicki spalił pierwszy komplet swoich miękkich opon w trzecim zakręcie. Polak jeżdżący dla Rodin Motorsport zblokował koła na dohamowaniu i wypadł z toru, przez co nie był w stanie przejechać konkurencyjnego okrążenia.
Na niecałe 10 minut przed upływem czasu kwalifikacji juniorzy wyjechali na tor na ostatnich świeżych kompletach miękkich opon w drodze po zdobycie pole position do niedzielnego wyścigu w Spielbergu.
To mogło zostać jednak utrudnione przez deszcz, który nadszedł na tor. Zarówno Luke Browning jak i Leon podczas rozgrzewkowych okrążeń przekazali swoim inżynierom wyścigowym, że na torze zaczyna padać delikatny deszcz.
Mżawka okazała się na tyle słaba, że kierowcy byli w stanie poprawiać swoje czasy. Imponujące okrążenie przejechał Browning w czasie 1.20.222, które zapewniło mu pole position. Na drugiej pozycji zameldował się Arvid Lindblad ze stratą niecałej 0.1 sekundy do najszybszego kierowcy a czołową trójkę zamknął Tim Tramnitz, czyli zespołowy partner Sztuki.
Polak podczas ostatniego wyjazdu nie był w stanie znacząco poprawić swojego okrążenia i spadł ostatecznie na 25. pozycję, wypadając z drugiej dziesiątki, w której znajdował się we wcześniejszej fazie piątkowych kwalifikacji.
Wiśnicki natomiast wystartuje do sobotniego i niedzielnego wyścigu z ostatniej pozycji, zamykając stawkę wraz ze swoimi zespołowymi kolegami z zespołu Rodin.
Wyniki kwalifikacji F3
1 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 14 | 193.772 | |||
2 |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 14 |
+0.084 1’20.306 |
0.084 | 193.569 | |
3 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 13 |
+0.189 1’20.411 |
0.105 | 193.316 | |
4 |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 13 |
+0.195 1’20.417 |
0.006 | 193.302 | |
5 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 14 |
+0.202 1’20.424 |
0.007 | 193.285 | |
6 |
O. Goethe Campos Racing |
10 | 14 |
+0.245 1’20.467 |
0.043 | 193.182 | |
7 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 14 |
+0.295 1’20.517 |
0.050 | 193.062 | |
8 | |
11 | 13 |
+0.326 1’20.548 |
0.031 | 192.988 | |
9 |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 13 |
+0.341 1’20.563 |
0.015 | 192.952 | |
10 |
N. Tsolov ART Grand Prix |
25 | 14 |
+0.345 1’20.567 |
0.004 | 192.942 | |
11 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 14 |
+0.387 1’20.609 |
0.042 | 192.841 | |
12 |
M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight |
15 | 14 |
+0.443 1’20.665 |
0.056 | 192.708 | |
13 |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 15 |
+0.458 1’20.680 |
0.015 | 192.672 | |
14 |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 13 |
+0.643 1’20.865 |
0.185 | 192.231 | |
15 |
S. Ramos Trident |
6 | 12 |
+0.764 1’20.986 |
0.121 | 191.944 | |
16 |
S. Meguetounif Trident |
5 | 12 |
+0.767 1’20.989 |
0.003 | 191.937 | |
17 |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 14 |
+0.776 1’20.998 |
0.009 | 191.915 | |
18 |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 13 |
+0.812 1’21.034 |
0.036 | 191.830 | |
19 | |
21 | 15 |
+0.834 1’21.056 |
0.022 | 191.778 | |
20 |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 13 |
+0.849 1’21.071 |
0.015 | 191.743 | |
21 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 14 |
+0.854 1’21.076 |
0.005 | 191.731 | |
22 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 15 |
+0.856 1’21.078 |
0.002 | 191.726 | |
23 |
M. Zagazeta Jenzer Motorsport |
19 | 13 |
+0.909 1’21.131 |
0.053 | 191.601 | |
24 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 12 |
+0.938 1’21.160 |
0.029 | 191.532 | |
25 |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 13 |
+1.077 1’21.299 |
0.139 | 191.205 | |
26 |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 17 |
+1.181 1’21.403 |
0.104 | 190.961 | |
27 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 13 |
+1.264 1’21.486 |
0.083 | 190.766 | |
28 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 14 |
+1.453 1’21.675 |
0.189 | 190.325 | |
29 |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 14 |
+1.766 1’21.988 |
0.313 | 189.598 | |
30 |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 13 |
+1.836 1’22.058 |
0.070 | 189.436 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS