A A+ A++

Kierowca zespołu Hitech Luke Browning zaliczył świetny start i z dużym marginesem za jego tylnym skrzydłem zdołał bez walki z innymi przejechać pierwsze okrążenie.

Najgorszym startem w czołówce „popisał się” Tim Tramnitz z MP Motorsport. Niemiecki kierowca wspierany przez program juniorski Red Bulla zaspał po zgaśnięciu czerwonych świateł i już w pierwszym zakręcie był na siódmej pozycji pomimo startu z trzeciej, a potem radził sobie jeszcze gorzej.

Dino Beganovic, w odróżnieniu do kierowcy MP Motorsport, miał udany start do wyścigu podczas Grand Prix Austrii. Szwed już podczas drugiego okrążenia awansował na pozycję wicelidera wyścigu wyprzedzając zespołowego partnera z Premy Gabriele Miniego, z którym pod koniec wyścigu stoczył zaciętą bitwę.

Kacper Sztuka nie ruszył dobrze z pól startowych na Red Bull Ringu i podczas pierwszego okrążenia spadł o dwie pozycje. Polak jednak wziął się od razu do pracy i już podczas kilka minut później zdołał awansować z 27. na 24. miejsce pokazując dobre tempo wyścigowe w przeciwieństwie do otaczających go rywali.

W dalszej części wyścigu Sztuka nieszczęśliwie utknął w pociągu DRS. Początkowo nasz rodak radził sobie dobrze wyprzedzając Charliego Wurza i Matiasa Zagazetę, ale podczas walki z jadącym na 21. pozycji Santiago Ramosem stracił dużo czasu i spadł za wcześniej pokonanych kierowców zespołu Jenzer Motorsport.

Za jego plecami na tym etapie był Piotr Wiśnicki z Rodin Motorsport, który może szczycić się najszybszym czasem okrążenia niedzielnych zmagań wykręconym podczas trzeciego okrążenia.

Do ostrej walki o piątą pozycję doszło między Alexem Dunnem a Arvidem Lindbladem. Irlandczyk na dohamowaniu do trzeciego zakrętu zaatakował bardzo odważnie Noela Leona z Van Amersfoort Racing i zahaczył w wierzchołku zakrętu jadącego bezpośrednio przed nim Lindblada.

W wyniku tego incydentu zawodnik Premy stracił trakcję na wyjściu z zakrętu i na prostej między trzecim i czwartym zakrętem stracił przez to dwie pozycje. Junior McLarena za ten incydent dostał karę czasową od sędziów.

W środkowej części wyścigu doszło do wielu kontaktów między kierowcami co skutkowało odpadnięciem z rywalizacji Sebastiana Montoyi, Josha Dufeka oraz Nikity Bedrina. Ostatni z nich zmuszony był do zatrzymania się na torze i wywołania wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.

Pod koniec niedzielnych zmagań Sztuka zabrał się za Wurza jadącego bardzo powolnie przez złe zarządzanie oponami i awansował na 20. miejsce jadąc później bardzo dobrym tempem.

Kierowca MP Motorsport zdołał odrobić pięciosekundową stratę do poprzedzających go Maxa Estersona oraz Ciana Shieldsa i wyprzedził ich podczas dwóch ostatnich okrążeń. 

Końcówkę wyścigu w czołówce zwieńczyła świetna walka o drugą pozycję. Na 24. okrążeniu Gabriele Mini stracił cierpliwość za jadącym na drugiej pozycji Beganovicem i zaatakował go od wewnętrznej strony trzeciego zakrętu.

Chwilę później wykorzystał to Christian Mansell czający się za zawodnikami Premy. Zawodnik ART wyprzedził Miniego w czwartym zakręcie, ale ten zrobił kontrę Australijczykowi do szóstego zakrętu i ustawienie powróciło do pierwotnej wersji.

Ostatnie okrążenie było niemal powtórką wcześniejszej walki. Tym razem jednak Mini zdołał wyprzedzić swojego zespołowego partnera i ostatecznie odbić z jego rąk drugą pozycję w niedzielnym wyścigu.

Drugą wygraną w tym sezonie dowiózł Browning, który wskoczy po dzisiejszym wyścigu na pozycję lidera i powiększy przewagę nad swoimi rywalami. Za jego plecami po tym wyścigu na drugiej pozycji w tabeli mistrzostw będzie Mini ze stratą 9 punktów do Brytyjczyka.

Sztuka po doliczeniu kar poprzedzającym go kierowcom awansował na 16. miejsce, a drugi z polskich kierowców Wiśnicki dojechał do mety wyścigu w Austrii na 19. pozycji.

Kolejne zmagania F3 będziemy mogli śledzić już podczas najbliższego weekendu na torze Silverstone.

Wyniki wyścigu głównego F3

1

L. Browning Hitech Pulse-Eight

14 26            
2

G. Minì Prema Powerteam

2 26

+1.600

1.6

1.600          
3

D. Beganovic Prema Powerteam

1 26

+2.100

2.1

0.500          
4

C. Mansell ART Grand Prix

23 26

+2.500

2.5

0.400          
5

O. Goethe Campos Racing

10 26

+3.100

3.1

0.600          
6

N. Tsolov ART Grand Prix

25 26

+7.100

7.1

4.000          
7

A. Lindblad Prema Powerteam

3 26

+7.800

7.8

0.700          
8

L. Van ART Grand Prix

24 26

+9.900

9.9

2.100          
9

L. Fornaroli Trident

4 26

+10.200

10.2

0.300          
10

A. Dunne MP Motorsport

9 26

+13.400

13.4

3.200          
11 Germany S. Flörsch Van Amersfoort Racing 21 26

+13.800

13.8

0.400          
12

M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight

15 26

+14.000

14.0

0.200          
13

S. Ramos Trident

6 26

+14.500

14.5

0.500          
14

M. Zagazeta Jenzer Motorsport

19 26

+17.900

17.9

3.400          
15

T. Tramnitz MP Motorsport

7 26

+18.300

18.3

0.400          
16

K. Sztuka MP Motorsport

8 26

+21.300

21.3

3.000          
17

M. Esterson Jenzer Motorsport

18 26

+22.200

22.2

0.900          
18

M. Boya Campos Racing

12 26

+23.900

23.9

1.700          
19

P. Wiśnicki Rodin Motorsport

30 26

+30.100

30.1

6.200          
20

S. Meguetounif Trident

5 26

+33.900

33.9

3.800          
21

C. Shields Hitech Pulse-Eight

16 26

+33.900

33.9

0.000          
22

T. Smith Van Amersfoort Racing

22 26

+41.800

41.8

7.900          
23

N. León Van Amersfoort Racing

20 26

+47.600

47.6

5.800          
24

J. Loake Rodin Motorsport

31 26

+1’00.600

1’00.6

13.000          
25

C. Voisin Rodin Motorsport

29 26

+1’16.600

1’16.6

16.000          
26

T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing

26 26

+1’22.000

1’22.0

5.400          
27

C. Wurz Jenzer Motorsport

17 25            
dnf

N. Bedrin PHM AIX Racing

27 10         Nie ukończył  
dnf

J. Dufek PHM AIX Racing

28 5         Nie ukończył  
dnf Colombia S. Montoya Campos Racing 11 5         Nie ukończył  
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBicyklomania 2024 – FOTOREPORTAŻ
Następny artykułAzoty powołują zespół ds. optymalizacji |#LPU24.pl