Kierowca zespołu Hitech Luke Browning zaliczył świetny start i z dużym marginesem za jego tylnym skrzydłem zdołał bez walki z innymi przejechać pierwsze okrążenie.
Najgorszym startem w czołówce „popisał się” Tim Tramnitz z MP Motorsport. Niemiecki kierowca wspierany przez program juniorski Red Bulla zaspał po zgaśnięciu czerwonych świateł i już w pierwszym zakręcie był na siódmej pozycji pomimo startu z trzeciej, a potem radził sobie jeszcze gorzej.
Dino Beganovic, w odróżnieniu do kierowcy MP Motorsport, miał udany start do wyścigu podczas Grand Prix Austrii. Szwed już podczas drugiego okrążenia awansował na pozycję wicelidera wyścigu wyprzedzając zespołowego partnera z Premy Gabriele Miniego, z którym pod koniec wyścigu stoczył zaciętą bitwę.
Kacper Sztuka nie ruszył dobrze z pól startowych na Red Bull Ringu i podczas pierwszego okrążenia spadł o dwie pozycje. Polak jednak wziął się od razu do pracy i już podczas kilka minut później zdołał awansować z 27. na 24. miejsce pokazując dobre tempo wyścigowe w przeciwieństwie do otaczających go rywali.
W dalszej części wyścigu Sztuka nieszczęśliwie utknął w pociągu DRS. Początkowo nasz rodak radził sobie dobrze wyprzedzając Charliego Wurza i Matiasa Zagazetę, ale podczas walki z jadącym na 21. pozycji Santiago Ramosem stracił dużo czasu i spadł za wcześniej pokonanych kierowców zespołu Jenzer Motorsport.
Za jego plecami na tym etapie był Piotr Wiśnicki z Rodin Motorsport, który może szczycić się najszybszym czasem okrążenia niedzielnych zmagań wykręconym podczas trzeciego okrążenia.
Do ostrej walki o piątą pozycję doszło między Alexem Dunnem a Arvidem Lindbladem. Irlandczyk na dohamowaniu do trzeciego zakrętu zaatakował bardzo odważnie Noela Leona z Van Amersfoort Racing i zahaczył w wierzchołku zakrętu jadącego bezpośrednio przed nim Lindblada.
W wyniku tego incydentu zawodnik Premy stracił trakcję na wyjściu z zakrętu i na prostej między trzecim i czwartym zakrętem stracił przez to dwie pozycje. Junior McLarena za ten incydent dostał karę czasową od sędziów.
W środkowej części wyścigu doszło do wielu kontaktów między kierowcami co skutkowało odpadnięciem z rywalizacji Sebastiana Montoyi, Josha Dufeka oraz Nikity Bedrina. Ostatni z nich zmuszony był do zatrzymania się na torze i wywołania wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.
Pod koniec niedzielnych zmagań Sztuka zabrał się za Wurza jadącego bardzo powolnie przez złe zarządzanie oponami i awansował na 20. miejsce jadąc później bardzo dobrym tempem.
Kierowca MP Motorsport zdołał odrobić pięciosekundową stratę do poprzedzających go Maxa Estersona oraz Ciana Shieldsa i wyprzedził ich podczas dwóch ostatnich okrążeń.
Końcówkę wyścigu w czołówce zwieńczyła świetna walka o drugą pozycję. Na 24. okrążeniu Gabriele Mini stracił cierpliwość za jadącym na drugiej pozycji Beganovicem i zaatakował go od wewnętrznej strony trzeciego zakrętu.
Chwilę później wykorzystał to Christian Mansell czający się za zawodnikami Premy. Zawodnik ART wyprzedził Miniego w czwartym zakręcie, ale ten zrobił kontrę Australijczykowi do szóstego zakrętu i ustawienie powróciło do pierwotnej wersji.
Ostatnie okrążenie było niemal powtórką wcześniejszej walki. Tym razem jednak Mini zdołał wyprzedzić swojego zespołowego partnera i ostatecznie odbić z jego rąk drugą pozycję w niedzielnym wyścigu.
Drugą wygraną w tym sezonie dowiózł Browning, który wskoczy po dzisiejszym wyścigu na pozycję lidera i powiększy przewagę nad swoimi rywalami. Za jego plecami po tym wyścigu na drugiej pozycji w tabeli mistrzostw będzie Mini ze stratą 9 punktów do Brytyjczyka.
Sztuka po doliczeniu kar poprzedzającym go kierowcom awansował na 16. miejsce, a drugi z polskich kierowców Wiśnicki dojechał do mety wyścigu w Austrii na 19. pozycji.
Kolejne zmagania F3 będziemy mogli śledzić już podczas najbliższego weekendu na torze Silverstone.
Wyniki wyścigu głównego F3
1 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 26 | ||||||||
2 |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 26 |
+1.600 1.6 |
1.600 | ||||||
3 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 26 |
+2.100 2.1 |
0.500 | ||||||
4 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 26 |
+2.500 2.5 |
0.400 | ||||||
5 |
O. Goethe Campos Racing |
10 | 26 |
+3.100 3.1 |
0.600 | ||||||
6 |
N. Tsolov ART Grand Prix |
25 | 26 |
+7.100 7.1 |
4.000 | ||||||
7 |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 26 |
+7.800 7.8 |
0.700 | ||||||
8 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 26 |
+9.900 9.9 |
2.100 | ||||||
9 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 26 |
+10.200 10.2 |
0.300 | ||||||
10 |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 26 |
+13.400 13.4 |
3.200 | ||||||
11 | |
21 | 26 |
+13.800 13.8 |
0.400 | ||||||
12 |
M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight |
15 | 26 |
+14.000 14.0 |
0.200 | ||||||
13 |
S. Ramos Trident |
6 | 26 |
+14.500 14.5 |
0.500 | ||||||
14 |
M. Zagazeta Jenzer Motorsport |
19 | 26 |
+17.900 17.9 |
3.400 | ||||||
15 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 26 |
+18.300 18.3 |
0.400 | ||||||
16 |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 26 |
+21.300 21.3 |
3.000 | ||||||
17 |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 26 |
+22.200 22.2 |
0.900 | ||||||
18 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 26 |
+23.900 23.9 |
1.700 | ||||||
19 |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 26 |
+30.100 30.1 |
6.200 | ||||||
20 |
S. Meguetounif Trident |
5 | 26 |
+33.900 33.9 |
3.800 | ||||||
21 |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 26 |
+33.900 33.9 |
0.000 | ||||||
22 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 26 |
+41.800 41.8 |
7.900 | ||||||
23 |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 26 |
+47.600 47.6 |
5.800 | ||||||
24 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 26 |
+1’00.600 1’00.6 |
13.000 | ||||||
25 |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 26 |
+1’16.600 1’16.6 |
16.000 | ||||||
26 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 26 |
+1’22.000 1’22.0 |
5.400 | ||||||
27 |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 25 | ||||||||
dnf |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 10 | Nie ukończył | |||||||
dnf |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 5 | Nie ukończył | |||||||
dnf | |
11 | 5 | Nie ukończył |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS