A A+ A++

BRANIEWO. Dzisiaj (21 grudnia) Van Pur S.A. i Grupa Żywiec podpisały umowę sprzedaży Browaru Braniewo, po tym jak UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez Van Pur S.A. 100 proc udziałów w spółce Browar Braniewo Sp. z. o.o., praw do marek „Kuflowe”, „Braniewo” oraz „Jasne, że Pełne”, a także nieruchomości i aktywów związanych z produkcją tych piw w browarze.

Van Pur, największa niezależna spółka piwowarska w Polsce, podpisała umowę z Grupą Żywiec. Kontynuując przyjętą strategię i plan rozwoju, firma podjęła decyzję o zakupie 100 proc. udziałów praw do marek Browaru Braniewo oraz nieruchomości i aktywów związanych z produkcją tych piw w browarze.

Van Pur jest jednym z największych producentów piwa w Europie Środkowo-Wschodniej, a obecne możliwości produkcyjne firmy to niemal 5 mln hektolitrów piwa rocznie. Dzięki przejęciu Browaru Braniewo wzrosną one do prawie 6 mln hektolitrów, a firma będzie mogła zaoferować rozbudowane portfolio produktów swoim klientom.

— Widzimy znaczny potencjał, zarówno w kontekście marek Browaru Braniewo, jak i mocy produkcyjnych, dzięki którym potencjał produkcyjny browarów należących do Van Pur wzrośnie do prawie 6 mln hektolitrów rocznie — mówi Jagoda Iwańczuk, prezes Zarządu Van Pur S.A.To dla nas wielki sukces i cieszymy się, że w tych nietypowych czasach, nasza firma może nieustannie się rozwijać, szukając nowych rozwiązań na rodzimym rynku. Przejęcie od Grupy Żywiec Browaru Braniewo, to nie tylko kolejny krok w rozwoju naszej firmy, ale także możliwość utrzymania miejsc pracy i inwestycja na krajowym rynku, który jest dla nas niezwykle istotny. Cieszymy się, że nasze portfolio zostanie wzbogacone o kolejne, popularne wśród konsumentów, marki.

W październiku obie strony podpisały list intencyjny, natomiast w poniedziałek, 21 grudnia, po wydaniu zgody przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, nastąpiło oficjalne przejęcie spółki przez Van Pur S.A. Zgodnie z planem, udało się zrealizować formalności jeszcze w grudniu br. Firma Van Pur S.A. słynie z marek Łomża, Cortes, Karpackie, Brock, Śląskie i Halne. Teraz portfolio firmy zostanie wzbogacone o trzy nowe marki – „Kuflowe”, „Braniewo” oraz „Jasne, że Pełne”.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzed Mistrzostwami Polski w skokach: Problemem może być wiatr
Następny artykułCzłowiek FSB zamieszany w próbę otrucia Aleksieja Nawalnego dał się podejść. Opozycjonista go nagrał