A A+ A++

– REKLAMA –

W 2021 roku pomimo trwającej pandemii Browar Okocim rozwijał się stabilnie. Uruchomiono instalację biogazu na Oczyszczalni Ścieków o wartości 1,7 mln zł. oraz instalację de-alkoholizując o wartości 10 mln zł., która pozwoli jeszcze bardziej rozwijać ofertę piw 0,0%. Zakończono również instalację do produkcji piwa Garage. Zakończono również inwestycję w Marka OKOCIM jest doceniana za wysoką jakość swoich piw – mówił Michał Napieracz, dyrektor brzeskiego browaru podczas dzisiejszej konferencji prasowej.

„Liczy się dobry skład” – marka Okocim w 2021

Marka Okocim w 2021 roku utrzymała mocną pozycje
na rynku piwa, wzrosty sprzedaży zanotowały okocimskie radlery, w tym warianty 0,0%. 

W pierwszej połowie 2021 marka kontynuowała ogólnopolską
kampanię reklamową z udziałem młodego pokolenia brzeskich piwowarów pod hasłem
„Liczy się dobry skład”. Przygotowano również nowe spot TV dla okocimskich radlerów,
w tym wariantów o zerowej zawartości alkoholu.

W 2021 marka Okocim oferowała 5 wariantów 0,0%, zaś
na sezon wiosenno-letni 2022 wzbogaciła ofertę piw bezalkoholowych o
nowość Limonka z miętą 0,0%. Marka wprowadziła też nowości w segmencie piw
smakowych o zawartości alkoholu 4,5 proc. w 4 wariantach smakowych: Mocną
Pomarańczę, Malinę                        z borówką amerykańską,
Mocną Wiśnię i Grejpfrut z limonką. Nowości są w unowocześnionej wersji
opakowań.

W listopadzie 2021 marka Okocim we współpracy z twórcami krakowskiej sieci restauracji Pino uruchomiła koncept gastronomiczny pn. „Nowa Wytwórnia. Tu Warzy Okocim”. W nowym miejscu na gastronomicznej mapie Krakowa –  w kompleksie restauracyjnym Fabryczna 13 – powstał mini browar. Można tu skosztować świeżych, warzonych na miejscu piw rzemieślniczych, za których receptury odpowiadają doświadczeni piwowarzy z Browaru Okocim i dwóch przeszkolonych w browarze piwowarów.

Ceniona jakość
okocimskich piw

W 2021 jak co roku piwa z browaru Okocim otrzymały
wiele nagród i wyróżnień:

  • GOOD BEER
    Profesjonalny Konkurs Piw – brązowy medal dla Okocim Klasyczna Pszenica w kategorii „Piwa
    pszeniczne”
  • Konsumencki Konkurs Piw „Chmielaki Krasnostawskie 2021” – trzy pierwsze miejsca w kategorii  „aromatyzowanych piw bezalkoholowych”  dla  Okocim Radler Mango z Marakują 0,0%, Sycylijska
    Pomarańcza 0,0%
    i  Ciemna Wiśnia
    0,0%
  • „Chmielaki
    Krasnostawskie 2021”
    , w kategorii
    bezalkoholowych piw Pils/Lager złoto dla Okocim Jasne okocimskie 0,0%.
  • Konkurs „Piwne Akordy 2021” Polskiego Kongresu
    Browarniczego złoty medal w kategorii „smaki świata” dla Kami mrożona kawa,
    srebrne medale w kategorii „owocowe” dla Garage Hard Lemon i w kategorii „inspirowane
    alkoholami” Garage Dragon Fruit Mojito oraz brązowy dla Somersby Piña Colada w kategorii „inspirowane
    alkoholami”.
  • Breakthrough Innovations  NielsenIQ dla Somersby Mango & Lime
  • Srebrna Perła Rynku FMCG w kategorii „piwa i mixy
    piwne” dla Somersby Piña Colada, brąz dla Garage Kamikaze.

Browar Okocim – inwestycje, innowacje, ochrona środowiska        

W 2021 roku Browaru Okocim mimo pandemii dział nieprzerwanie  w podwyższonym reżimie sanitarnym ze względu na trwającą pandemię.

Znaczącą inwestycją, która pomoże nam spełniać
oczekiwania konsumentów na piwa 0,0% jest linia de-alkoholizująca. Inwestycję
wartą 10 mln złotych rozpoczęliśmy w 2020 roku a zaczęła  ona działać na pełnych obrotach w kwietniu
2021 roku. Kolejna inwestycja to dostosowanie jednej z linii rozlewniczych do zamykania
butelek kapslem typu pull-off. Uruchomiona została również instalacja biogazowa
w Oczyszczalni Ścieków o wartości 1,7 mln zł. Inwestycja obejmowała budowę
instalacji biogazu, instalacji gazowej wewnętrznej i doziemnej z niezbędną
infrastrukturą techniczną wraz z kotłownią gazową. Celem przedsięwzięcia była poprawa
efektywności energetycznej w zakresie odzyskiwania energii z odpadów, w tym
odzyskiwania energii w procesach przemysłowych.

Zgodnie z grupową strategią zrównoważonego
rozwoju Together Towards ZERO, Browar Okocim stara się minimalizować swój wpływ
na środowisko i ograniczać zużycie mediów, realizując tym samym dwa cele
strategii – zero śladu węglowego i zero marnowania wody.

Wyniki
dotyczące zużycia mediów w Browarze Okocim w 2021 roku:

  • zużycie energii (kWh/hl): 20,06 (+1% vs 2020)
  • emisja CO2 (kg CO2/hl): 2,86 (-1%)
  • Względne zużycie wody [HL/HL piwa]: 2,72 (+3% vs 2020).

Zwiększone zużycie energii i wody jest wynikiem m.in.
inwestycji w linię de-alkoholizującą oraz zwiększonej skali produkcji browaru w
2021.

Wybrane projekty w obszarze emisji CO2 i zużycia energii zrealizowane w 2021:

  • Kontynuacja
    modernizacji oświetlenia poprzez wymianę standardowego na LED ma miejsce we
    wszystkich browarach i magazynach. W 2021 roku projekt objął wymianę
    oświetlenia wewnętrznego w obiektach produkcyjnych Browaru Okocim. Wymieniono
    53 lampy, co przełoży się na

zmniejszenie śladu węglowego
o ok. 24 tony CO2 rocznie. Modernizacja oświetlenia objęła też
magazyn Materiałów i Surowców, w którym wymieniono oświetlenie na LED wraz z
czujnikami ruchu i zmierzchowymi, co zredukuje zużycia energii o ponad połowę i
przełoży się na zmniejszenie CO2 o 27 ton rocznie. Dodatkowym
benefitem tej inwestycji jest znaczna poprawa bezpieczeństwa.

  • Podłączenie
    ogrzewania budynków oczyszczalni ścieków do kotłowni na biogaz

Projekty w obszarze wody w 2021:

  • Odzysk
    wody z płuczek linii puszkowych
  • Instalacja
    mycia dla instalacji odwróconej osmozy (zwiększenie wydajności/dostępności
    instalacji).  Cel to wydłużenie czasu
    użytkowania membran i zagwarantowanie wydajności instalacji odwróconej osmozy.

– Pragnę podkreślić, że Browar Okocim to ludzie. Ich pasja, zaangażowanie, profesjonalizm kształtują to miejsce, pozwalają tworzyć wspaniałe piwa, doceniane przez konsumentów i ekspertów. To oni też dzięki profesjonalizmowi i wrażliwości na kwestie zmian klimatycznych poszukują rozwiązań, które minimalizują nasz wpływ na środowisko, zmniejszając zużycie wody i emisji CO2. Serdecznie dziękuję Koleżankom i Kolegom za rok wytężonej pracy i świetną współpracę w trudnym okresie pandemii – podkreśla Michał Napieracz, dyrektor Browaru Okocim.    






Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRatownik był oskarżony o znieważenie lekarza. Sąd umorzył sprawę
Następny artykułGmina Górno organizuje grillowanie. Będą pokazy kulinarne i zbiórka krwi