Co konkretnie zmieniło się na platformie Bolt?
Od nowego roku usługi przewozowe mogą świadczyć jedynie te osoby, które dostarczyły do weryfikacji dodatkowe dokumenty takie jak potwierdzenie przejścia badań psychologicznych, wypisy z licencji taxi, identyfikatory kierowców taxi w miastach, gdzie obowiązują czy choćby zdjęcia prawidłowo oznaczonych pojazdów wraz z widoczną rejestracją. To efekt wdrożonych w listopadzie zeszłego roku zmian, które miały na celu jeszcze dokładniejszą weryfikację kierowców. Już jesienią wyszliśmy więc ponad standardy rynkowe oraz przede wszystkim ponad obowiązki wymagane w prawie. Udostępniane przez policję statystyki nieprawidłowości dla całego rynku przewozów dowodzą, że wszyscy operatorzy platform muszą zwiększyć wymagania wobec przewoźników, tak jak robimy to my.
Można powiedzieć, że branża zaczęła sama się pilnować. Bolt wdrożył swoje zasady, Wasi konkurenci swoje. Czy tego typu rozwiązania nie powinny być regulowane?
Chciałbym, żeby jasno wybrzmiało, że od miesięcy apelujemy o stworzenie przepisów, które będą podstawą do eliminowania nieuczciwych przewoźników. W tym momencie regulacje obowiązujące w Bolt są ostrzejsze niż to, co wymagane jest przez przepisy prawa. Obserwuję, że każdy z graczy rynkowych wykazuje aktywność na polu poprawy bezpieczeństwa. Pytanie, czy jest to kategoryczny wymóg, czy tylko sugestia w stosunku do kierowców. Moim zdaniem obowiązek wymagany przez prawo jest tutaj kluczowy, ponieważ skala ponad 8 tysięcy osób, które musieliśmy zablokować, pokazuje różnicę między dobrowolnością stosowania się do ostrzejszych zasad a bezwzględnym wymogiem i jego egzekwowaniem.
Czyli muszą być regulacje.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS