BMW zdecydowało się pokazać od razu dwa warianty motocykli, które Amerykanie określają jako “touring bike”. Pierwszym z nich jest bagger, opisany oficjalnie jako R 18 B. To typ motocykla z rozbudowaną przednią owiewką i dwiema sakwami, w tym przypadku mają one pojemność 27 l każda. Drugi, Transcontinental, różni się od Baggera rozbudowanym tylnym kufrem o pojemności 47 l. Przy doposażeniu w opcjonalne głośniki pojemności kufrów ulegają zmniejszeniu.
W przedniej owiewce obu maszyn kryje się prawdziwe centrum zarządzania – oprócz klasycznych, analogowych wskaźników – prędkościomierza, obrotomierza, wskaźnika paliwa i wskaźnika użycia mocy, znalazł się oczywiście duży kolorowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala, który odpowiada za sterowanie rozlicznymi funkcjami motocykla, na przykład przygotowanym przez Marshalla systemem audio, zawierającym, w najlepszej wersji nawet cztery głośniki i dwa subwoofery.
Zarówno Bagger, jak i Transcontinental może zostać wyposażony w aktywny tempomat, współpracujący z zamontowanym w przedniej części radarem. Ta wersja dostępna jest jednak w opcji, w standardzie producent przewidział zwykłą wersję tego systemu. Do modelu Transcontinental trafiły także takie udogodnienia jak podgrzewane siedzisko, wyższa szyba, dodatkowe deflektory przed kolanami kierowcy i gmole.
Obie wersje napędzane są tym samym silnikiem typu bokser o pojemności 1802 cm3 i mocy 91 KM przy 4750 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 150 Nm w przedziale 2000-4000 obr/min. Pierwsze modele Baggera i Transcontinentala dostępne będą w wersjach First Edition, odznaczającej się czarnym lakierem z białymi szparunkami, przeszyciami na siedzeniu i chromowanymi detalami. Cen jak dotąd nie ujawniono.
Przeczytaj także: BMW R 18 – klasyczne i eleganckie
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS