A A+ A++

Rzadko kiedy model kombi budzi takie poruszenie. Ale w sumie co się dziwić, kiedy praktyczność i użytkowość połączono z osiągami i emocjami, a miks w takiej formie praktycznego kombi ze znaczkiem BMW i M nie jest często spotykany. Przez ostatnie 51 lat w M GmbH przytrafiło się to tylko dwa razy, obydwa w BMW serii 5 (e34 i e60), a w serii 3 oficjalnie nigdy. Mimo że konkurencja w postaci Audi rozpoczęła od budowy kombi (RS2) i w późniejszych modelach RS4, RS6 trwała przy nich, to jakoś BMW, mimo próśb i gróźb klientów i fanów, w serii 3 nigdy się nie skusiło na ten wariant karoserii. Aż do teraz, więc nie ma się co dziwić poruszeniu. Bo przy każdej z pięciu generacji M3 fani zadawali to samo pytanie – czy będzie wersja Touring. Nie ma się co zastanawiać i gdybać, dlaczego akurat teraz, ważne, że jest i niemal na pewno przyczyni się do powiększenia sprzedaży M3.

Albert Warner

Tu idzie się na całość – kombi oparte jest zawsze na bazie M3 Competition xDrive, czyli na wszystkim, co M3 ma najlepszego. No i wygląda znakomicie. Masywnie, groźnie, bojowo. Minął już pewien czas i nikt już nawet zdania nie zamienia o przednich wlotach powietrza – za duże? Nie, idealne. Pewne rzeczy powinno się oceniać po czasie, bo dopiero wtedy można osądzić, czy coś jest fajne, czy też nie. W modelu M3 Touring wszystko jest imponujące. Te dodatkowe lotki na zderzakach i progach, które od razu dają impuls do mózgu, że mamy do czynienia z dopracowaną, sportową bestią. Te przetłoczenia i wysunięte nadkola nadające pewności siebie. No i ten ekstremalny, opcjonalny układ wydechowy, ustawiony po środku z czterema rurami, pokazujący, że stać cię na ekstrawagancję i szaleństwo.

Albert Warner

Albert Warner

Nie ma aktualnie ciekawszej nowości dla spotterów. Kiedy przyjedziesz do Sankt Moritz i widzisz, jak oblepia cię grupka młodych ludzi z telefonami i aparatami, to wiesz, że wybrałeś się w to miejsce pełne przepychu i motoryzacyjnej ekstrawagancji dobrym autem. Spotter w Sankt Moritz, który poluje raczej na Pagani, co lepsze modele Rollsa czy Ferrari, a Mercedesa klasy G omija szerokim łukiem, jest znakomitą wykładnią fajności auta, a model M3 Touring zdał ten test na 110 procentach. Jadąc tym kombi musisz się liczyć z tym, że co chwilę ktoś cię zaczepi. Czy to właściciel M4, który nie może się powstrzymać, żeby zamienić kilka zdań, czy to praktycznie każdy kierowca sportowego auta. Tyle że już nie twarzą w twarz, lecz na drodze, podczas jazdy. Tak, M3 Touring każdy chce się ścigać i zobaczyć, na co stać ten samochód. I to niezależnie od kraju, w którym się znajdujesz.

Albert Warner

Limuzyna M3 i model M3 Touring są wizualnie całkowicie identyczne do słupka B. Dach w kombi nie jest karbonowy, ale fabrycznie lakierowany na czarno, chyba że chcemy, żeby pozostał w kolorze nadwozia. Nie zniknęły udogodnienia kombi – szyba tylnej klapy nadal otwierana jest niezależnie, a jeśli chcesz, możesz zamontować bagażnik dachowy do 75 kg i w wersji z klasycznym wydechem hak holowniczy. We wnętrzu, na desce rozdzielczej mamy oczywiście duży, zakrzywiony podwójny wyświetlacz, który w ramach niedawnego liftingu otrzymała cała seria 3. W zależności od preferencji możemy wybrać wygodne sportowe fotele lub prawdziwe kubły. Patrząc na charakter auta, ta pierwsza opcja wydaje się być idealna, bo siedzenia są po prostu znakomite, a do tego fenomenalnie wyglądają, szczególnie ich tylna część wykończona alkantarą i karbonem. Żadnych kompromisów nie ma przy pojemności bagażnika – model M3 Touring mieści dokładnie tyle samo, co klasyczna seria 3: od 500 do 1500 l bagażu. To idealne auto rodzinne z przepustką jazdy po torze.

Albert Warner

Albert Warner

Zawieszenie jest w codziennej eksploatacji na tyle komfortowe, że po zamontowaniu fotelika śpiący w nim maluch się nie obudzi. Pod maską zabudowany jest podwójnie doładowany, 3-litrowy rzędowy, sześciocylindrowy silnik o mocy 510 KM. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,6 s (sedan: 3,4), a 200 km/h osiąga w 12,2 sekundy. V-max jest ograniczony do 25 … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułБайден і Макрон зідзвонилися: про що говорили
Następny artykułPolicja Augustów: Nowi funkcjonariusze w szeregach podlaskiej policji