Chwilowe utrudnienia systemowe czy błędnie wpisany numer telefonu odbiorcy może być przyczyną kłopotów z przelewem Blik.
– W przypadku przelewów na telefon Blik klient, od razu otrzymujemy informację, czy przelew został zrealizowany. Jeśli przelew nie został zrealizowany, to konto klienta nie jest obciążane – zapewnia Mirella Gmur-Dzieduszycka, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.
Pan Krzysztof jest wieloletnim klientem Pekao SA. Ostatnio miał niemiłą przygodę z przelewami Blik. – Pieniądze z konta pobrało, a płatność nigdzie nie doszła – opowiada mężczyzna.
Warto sprawdzić: Cyfrowe płatności na celowniku hakerów
Biuro prasowe banku poinformowało nas, że „w ostatnim czasie nie odnotowaliśmy występowania tego typu problemów, a ewentualne reklamacje rozpatrywane są w takiej sytuacji w standardowym trybie”.
Nie myl cyfr podczas przelewu
Jak mówi Mirella Gmur-Dzieduszycka, z ING Banku Śląskiego w przypadku przelewów na telefon Blik klient od razu otrzymuje informację, czy przelew został zrealizowany. – Jeśli przelew nie został zrealizowany, to konto klienta nie jest obciążane – dodaje.
Ale przyznaje, że „zdarzają się sytuacje, w których klient podał nieprawidłowy numer telefonu odbiorcy lub odbiorca przelewu nie powiązał numeru telefonu ze swoim kontem”.
– W takiej sytuacji przelew może nie dotrzeć do odbiorcy. Również w takim przypadku zachęcamy do kontaktu z bankiem. Po zgłoszeniu kontaktujemy się z bankiem obcym lub odbiorcą, aby wyjaśnić sytuację. Termin rozpatrzenia reklamacji to również do 15 dni roboczych – wyjaśnia Mirella Gmur-Dzieduszycka.
Przypomina też, że płatności Blik w sklepach internetowych: między bankiem, a odbiorcą przelewu są jeszcze dodatkowi pośrednicy (np. PayU, Przelewy 24 itp.), którzy odpowiedzialni są za dostarczenie środków do finalnego odbiorcy. – Jeśli pobrana została kwota z konta czy pojawiła się blokada, to problem mógł zaistnieć właśnie między pośrednikiem, a finalnym odbiorcą. – tłumaczy przedstawicielka ING Banku Śląskiego.
Zapewnia, że jeśli klient zgłosi problem z płatnością do banku, to on kontaktuje się z PSP. Termin rozpatrzenia reklamacji to do 15 dni roboczych – zgodnie z ustawą o usługach płatniczych.
Michał Czurabski, dyrektor ds. Rozwoju Bankowości Mobilnej przyznaje, że takie sytuacje zdarzają się niezwykle rzadko. – Mogą one wynikać z chwilowych utrudnień systemowych. Do każdej reklamacji klienta podchodzimy indywidualnie i staramy się ją wyjaśnić jak najszybciej – dodaje dyr. Czurabski.
Jak zauważa Kinga Wojciechowska –Rulka z mBanku najczęstszym powodem jaki notujemy w takich sytuacjach jest to, że klienci zmieniają nr telefonu ale nie informują o tym banku. – Jeśli nie zmieniliśmy nr telefonu w banku to siłą rzeczy nie będzie też zmieniony w usłudze Blik – mówi Kinga Wojciechowska –Rulka.
Warto sprawdzić: Gotówkę nie zawsze wpłacimy przy użyciu telefonu
Zapewnia, że błędnie wysłany przelew da się odzyskać, ale klient powinien się skontaktować z bankiem i złożyć odpowiednią dyspozycję. Na jej podstawie bank rozpocznie proces reklamacyjny.
A numer telefonu musi być aktualny
Jak podkreśla Agnieszka Kubajek, z Banku Millennium przelew Blik na telefon jest usługą realizowaną we współpracy z KIR, Polskim Standardem Płatności oraz innymi bankami oferującymi usługę.
– Aby móc otrzymywać przelewy Blik na telefon, klient powinien zarejestrować się w usłudze w swoim banku. Nie ma możliwości, by wysłać środki do klienta, który nie jest zapisany do usługi. Możliwe natomiast są pomyłki we wpisywaniu numeru telefonu odbiorcy – przyznaje Agnieszka Kubajek.
Piotr Wardziak z PKO BP mówi, że ten bank nie odnotował tego typu zgłoszeń. – Przelewy na numer telefonu są realizowane bez problemów. Odbiorca przelewu musi mieć zarejestrowany numer telefonu w systemie Blik za pośrednictwem aplikacji mobilnej banku, w którym prowadzone jest konto, na które klient chce otrzymywać pieniądze, wysyłane na jego numer telefonu – mówi Piotr Wardziak.
Dodaje, że w aplikacji IKO bank oferuje możliwość włączenia usługi prezentacji oznaczenia kontaktów, czyli tych osób z listy znajomych, które odbierają przelewy na telefon (obok danego kontaktu pojawia się ikonka Blika.
A dodatkowo, w trakcie wykonywania przelewu, IKO weryfikuje czy klient jest klientem PKO BP czy innego banku i prezentuje stosowne komunikaty jeśli istnieje ryzyko, że odbiorca nie odbiera przelewów na numer telefonu.
Także Marek Korcz, z Santander Bank Polska zauważa, że przyczyną braku przelewu Blik może być błędny nume … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS