A A+ A++

– Sklepy były zamknięte, dostęp do warzyw utrudniony, a my, będąc zwolenniczkami zdrowego odżywiania, szukałyśmy alternatyw – opowiada Renata Krysiak, właścicielka VegeLIO. – Zawsze wierzyłam w wartość naturalnych składników i zdrową kuchnię, ale jednocześnie brakowało mi produktu, który mógłby ułatwić przygotowanie zdrowych posiłków. Zaczęłyśmy więc z córką eksperymentować z liofilizowanymi warzywami i ziołami – mówi Renata.

Od idei do biznesu

Liofilizacja, czyli technologia suszenia produktów w niskich temperaturach, pozwala na zachowanie pełni wartości odżywczych. Liofilizowane towary nie tracą witamin ani minerałów, a dodatkowo są oczyszczane z azotynów i azotanów.

To, co początkowo miało być jedynie domową pomocą kulinarną, w ubiegłym roku przekształciło się w pełnoprawny produkt, który dziś można znaleźć na sklepowych półkach. Firma niedawno rozpoczęła współpracę z największa siecią drogerii w Polsce, w której dostępne są artykuły ze zdrową żywnością. Pierwszy produkt VegeLIO – pełnowartościowa mieszanka liofilizowanych warzyw i ziół z dodatkiem kurkumy, pieprzu i soli kłodawskiej – na początkowym, testowym etapie będzie dostępny w 150 wybranych sklepach.

Początki każdej firmy wiążą się z wyzwaniami, ale dla Renaty Krysiak brak środków na rozruch nie był przeszkodą. – Nie miałyśmy oszczędności, ale pozyskałyśmy wsparcie finansowe w formie dotacji, które są dostępne dla przedsiębiorców na terenach wiejskich – tłumaczy przedsiębiorczyni.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Dobry start” – wnioski tylko do końca listopada
Następny artykułTest obudowy ASUS TUF Gaming GT302 TG ARGB – Przewiewna, ciężka, solidnie wykonana i gotowa na płyty główne BTF