– Sklepy były zamknięte, dostęp do warzyw utrudniony, a my, będąc zwolenniczkami zdrowego odżywiania, szukałyśmy alternatyw – opowiada Renata Krysiak, właścicielka VegeLIO. – Zawsze wierzyłam w wartość naturalnych składników i zdrową kuchnię, ale jednocześnie brakowało mi produktu, który mógłby ułatwić przygotowanie zdrowych posiłków. Zaczęłyśmy więc z córką eksperymentować z liofilizowanymi warzywami i ziołami – mówi Renata.
Od idei do biznesu
Liofilizacja, czyli technologia suszenia produktów w niskich temperaturach, pozwala na zachowanie pełni wartości odżywczych. Liofilizowane towary nie tracą witamin ani minerałów, a dodatkowo są oczyszczane z azotynów i azotanów.
To, co początkowo miało być jedynie domową pomocą kulinarną, w ubiegłym roku przekształciło się w pełnoprawny produkt, który dziś można znaleźć na sklepowych półkach. Firma niedawno rozpoczęła współpracę z największa siecią drogerii w Polsce, w której dostępne są artykuły ze zdrową żywnością. Pierwszy produkt VegeLIO – pełnowartościowa mieszanka liofilizowanych warzyw i ziół z dodatkiem kurkumy, pieprzu i soli kłodawskiej – na początkowym, testowym etapie będzie dostępny w 150 wybranych sklepach.
Początki każdej firmy wiążą się z wyzwaniami, ale dla Renaty Krysiak brak środków na rozruch nie był przeszkodą. – Nie miałyśmy oszczędności, ale pozyskałyśmy wsparcie finansowe w formie dotacji, które są dostępne dla przedsiębiorców na terenach wiejskich – tłumaczy przedsiębiorczyni.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS