A A+ A++
Biomed z nowym prezesem chce zwiększać produkcję i sprzedaż
/ Biomed

Maksymilian Świniarski, nowy prezes Biomed-Lublin, nie planuje rewolucyjnych zmian w spółce. Firma ma skupić się na wzroście produkcji i sprzedaży, w tym zagranicznej, oraz na projektach BCG. Prezes nie wyklucza szybszej realizacji inwestycji w tym obszarze.

Biomed-Lublin poinformował w ostatnich dniach, że Maksymilian Świniarski powołany we wrześniu na stanowisko prezesa spółki, obejmie swoją funkcję z dniem 1 października 2021 r., a nie 1 stycznia 2022 r., jak informowano wcześniej.

“Priorytety na ten rok zostały określone przez moich poprzedników oraz radę nadzorczą. Zadaniem moim i całego zespołu będzie osiągnięcie celów produkcyjnych i sprzedażowych oraz realizacja planów inwestycyjnych zgodnie z harmonogramem” – powiedział w rozmowie z PAP Biznes Świniarski.

Prezes nie chciał zdradzić, jakie poziomy produkcji i sprzedaży Biomed ma założone na ten rok. Wyjaśnił, że dane te mają charakter wewnętrzny, a spółka nie publikowała prognoz na 2021 r.

“Ze swojej strony za kluczowe uważam poznanie pracowników Biomedu, a także opracowanie wizji rozwoju spółki na kolejne lata. Już teraz mogę powiedzieć, że będzie ona miała charakter bardziej ewolucyjny niż rewolucyjny. Nasze podstawowe cele to wzrost produkcji, koncentracja na projektach BCG oraz pozyskiwanie nowych kontraktów. Spółka jest w bardzo dobrej kondycji i ma duży potencjał do dalszego wzrostu” – powiedział.

Świniarski jest związany z branżą farmaceutyczną od ponad 20 lat, pracował w międzynarodowych koncernach m.in. grupie Bayer, Eli Lilly Polska oraz AstraZeneca Poland.

Na pytanie, czy jego doświadczenie zawodowe ma pomóc spółce w rozwoju sprzedaży na rynkach zagranicznych, prezes odpowiedział: “Myślę, że był to jeden z powodów powołania mnie przez RN na to stanowisko. Drugim aspektem jest natomiast ambicja stworzenia dużego, znaczącego podmiotu”.

Produkty Biomed-Lublin są obecnie dostępne w 27 krajach w Europie, Azji, Ameryce Południowej oraz Australii. Udział eksportu w sprzedaży ogółem w pierwszej połowie 2021 r. wyniósł ok. 48 proc.

Prezes poinformował, że prace nad projektami inwestycyjnymi spółki – budową zakładu produkcyjnego Onko BCG oraz Centrum innowacji biotechnologicznych BCG – przebiegają zgodnie z harmonogramem.

“Jeśli zobaczymy, że jest możliwość przyspieszenia tych działań, to będziemy się starali oddać wspomniane projekty wcześniej. Zapotrzebowanie na produkty BCG jest bardzo duże, każdy miesiąc przyspieszenia będzie korzystny dla spółki” – dodał.

Spółka informowała wcześniej, że od wielu lat wykorzystuje 100 proc. zdolności produkcyjnych Onko BCG (obecnie ok. 36 tys. opakowań rocznie), co ogranicza dalszy rozwój sprzedaży i ekspansji na rynkach zagranicznych. Aktualna linia produkcyjna BCG wykorzystywana jest do naprzemiennej produkcji Onko BCG oraz szczepionki przeciwgruźliczej BCG 10, której Biomed jest wieloletnim dostawcą dla Ministerstwa Zdrowia. W sprawozdaniu zarządu za pierwszą połowę tego roku spółka podała, że inwestycje w obszar BCG pozwolą jej zwiększyć wydajność o ok. 210 tys. opakowań rocznie.

Świniarski poinformował, że za zwiększeniem skali działalności będzie szedł wzrost zatrudnienia.

“Mamy duże ambicje produkcyjne i sprzedażowe, a to będzie wymagało powiększenia zespołu” – powiedział.

Pytany o oczekiwany termin publikacji wstępnych badań klinicznych leku na COVID-19, czyli projektu Immunoglobuliny Anty SARS-CoV-2, przypomniał, że informacje te będzie podawał lider konsorcjum – Specjalistyczny Publiczny szpital kliniczny Nr 1 w Lublinie.

Biomed-Lublin to spółka farmaceutyczna, specjalizująca się w produkcji preparatów leczniczych w obszarach onkologii, wakcynologii, ginekologii i immunoglobulin.

W pierwszym półroczu 2021 r. Biomed-Lublin zanotował 20 mln zł przychodów wobec 19,7 mln zł rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł do 3,3 mln zł z 2,2 mln zł, a zysk netto zwiększył się do 1,8 mln zł z 719 tys. zł. W pierwszej połowie roku podstawowymi produktami sprzedawanymi przez spółkę była szczepionka BCG 10, Onko BCG, Distreptaza oraz Gamma Anty-D, odpowiadające za 93 proc. przychodów ze sprzedaży produktów.

W całym 2020 r. spółka zaraportowała 4,4 mln zł zysku netto i 5,9 mln zł zysku EBIT przy obrotach na poziomie 40,2 mln zł.

Jolanta Tumulec (PAP)

jow/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzęstochowskie24: Kościół codzienny – rozmowa z ks. Mariuszem Bakalarzem
Następny artykułRadni przyjęli Regulamin korzystania z Rynku. Zobacz, czego nie wolno! PEŁNA TREŚĆ