Jak wykorzystać klocki Lego do promocji czytelnictwa? Zapraszając dzieci do tworzenia budowli na podstawie fragmentów książek.
Kiedy klasy I-III chodziły do szkoły, a klasy IV-VIII musiały siedzieć w domach przykute do komputerów, bibliotekarze szkolni z augustowskiego Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich postanowili zaprosić uczących się zdalnie uczniów do Lego Challenge.
REKLAMA
Konkurs trwał od 1 lutego do 31 maja i w tym czasie uczestnicy musieli zmierzyć się z czterema literacko-klockowymi wyzwaniami: zbudować smoka z „Opowieści z Narnii”, niesamowity las z “Władcy Pierścieni”, piracki statek z “Wampiratów” i magiczną bibliotekę z “Pax. Palu przekleństwa”.
Wyzwania podjęło kilkudziesięciu uczniów z siedmiu szkół podstawowych: SP nr 2, SP nr 3, SP nr 4, SP nr 6, SSP STO, ZSS w Lipsku, SP w Nowince. Co miesiąc wysyłali bibliotekarzom zdjęcia swoich budowli.
Do etapu międzyszkolnego przeszło po 3 uczestników z każdej szkoły i spośród nich został wyłoniony zwycięzca konkursu i zdobywca zestawu klocków o wartości 300 zł. Został nim Jakub Kibitlewski z klasy VII a Zespołu Szkół Samorządowych w Lipsku.
Uczestnicy Lego Challenge wykazali się wielką kreatywnością i sprawili, że jury musiało długo obradować, aby spośród wielu pięknych budowli, wybrać te najpiękniejsze.
Monika Rowińska
prezes Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich
Oddział w Augustowie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS