A A+ A++

23.07.2021r. 13:00

Zdaniem analityków e-petrol, sytuacja cenowa na rynku paliw w Polsce cały czas nie daje kierowcom podstaw do optymizmu. Według nich, spadek cen paliw w rafineriach w tym tygodniu nie zwiastuje dalszych obniżek i jednocześnie jest zbyt mały, by pokazał się w cenach paliw na stacjach.


“Poniedziałkowa gwałtowna przecena na rynku naftowym miała duży wpływ na sytuację na hurtowym rynku paliw w Polsce, bo w pierwszej połowie tygodnia w cennikach rafinerii zanotowaliśmy wyraźne obniżki cen, w efekcie których koszty zakupu paliw są dzisiaj niższe niż w ubiegły piątek. Benzyna bezołowiowa 95 jest tańsza o 88,40 zł i kosztuje aktualnie średnio 4450,60 zł/metr sześcienny. Olej napędowy na przestrzeni tygodnia potaniał o 75,80 zł i metr sześcienny tego paliwa w ofercie rafinerii jest dzisiaj średnio wyceniany na 4235,40 zł” – napisali w raporcie analitycy portalu e-petrol.”

W mijającym tygodniu jedynym paliwem, którego cena na stacjach nie wzrosła, był olej napędowy i litr diesla od początku lipca w notowaniu e-petrol.pl kosztuje 5,42 zł. Marsz w górę kontynuowały ceny benzyny i 95-oktanowa odmiana tego paliwa podrożała aż o 10 groszy do poziomu 5,69 zł/l. Problemy z dostawami LPG do Polski nadal przekładają się na ceny autogazu, które wzrosły o 8 groszy i tankowanie LPG w tym tygodniu to średnio wydatek rzędu 2,49 zł/l” – dodali.Ich zdaniem, zniżka cen paliw jest chwilowa i powinniśmy się spodziewać dalszych wzrostów.”Spadek cen na rynku hurtowym będzie mieć raczej krótkotrwały charakter i jego skala jest zbyt mała, aby na stacjach pojawiły się obniżki, dlatego prognoza e-petrol.pl na ostatni tydzień lipca zakłada następujące przedziały cenowe dla poszczególnych gatunków paliw: 5,63-5,74 zł/l dla 95-oktanowej benzyny, dla diesla 5,37-5,48 zł/l oraz 2,50-2,60 zł/l dla autogazu” – podano w komentarzu.

“W ostatni weekend udało się przełamać impas związany z kształtem porozumienia w sprawie polityki wydobycia w ramach OPEC+. Chodziło tutaj o nieugięte stanowisko Zjednoczonych Emiratów Arabskich, które nie chciały przedłużenia porozumienia w jego obecnym kształcie – z uwagi na wysokość poziomów bazowych, co do których odnosi się wielkość ograniczeń przez poszczególne państwa. Po ostatecznej korekcie tychże dla Rosji, Iraku, Arabii Saudyjskiej i właśnie ZEA udało się dojść do konsensusu. Dla ZEA podniesiono poziom bazowy z 3,168 do 3,65 mln baryłek dziennie. Mimo zwiększenia podaży przez organizację analitycy Goldman Sachs zasugerowali, że tegoroczne ceny mogą nadal rosnąć – jak podał bank o 2 USD za baryłkę w stosunku do 80 USD za baryłkę w odniesieniu do letniej prognozy ceny Brent. To także o 5 dolarów więcej wobec prognozy na poziomie 75 USD za baryłkę na przyszły rok” – dodano.

Zdaniem autorów raportu, czynnikiem mogącym negatywnie korygować prognozy jest przyrost zachorowań na COVID-19 w kolejnych miesiącach. Wariant Delta jest już obecny w Europie Zachodniej i generuje obawy o kolejne lockdowny i ograniczenia w przemieszczaniu się, które z kolei przekładałyby się na spadek popytu na paliwa.Poiżej aktualne, średnie ceny paliw w Polsce oraz prognoza cen paliw w sprzedaży detalicznej:

Średnie ceny detaliczne paliw w Polsce Prognoza cen paliw w sprzedaży detalicznej
Aktualizacja 2021-07-21 W okresie 26 lipca – 1 sierpnia 2021
Pb 98 5,95 Pb98 5,90-6,02
Pb 95 5,69 Pb95 5,63-5,74
ON 5,42 ON 5,37-5,48
LPG 2,49 LPG 2,50-2,60
Aktualne średnie ceny paliw w polskich rafineriach
Aktualizacja 2021-07-21
Pb 98 4663,60
Pb 95 4450,60
ON 4235,40

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCyberpunk 2077 Adaptive Graphics Quality v.1.0.3 PC
Następny artykułOPPO: Szybkie ładowanie bez istotnej degradacji baterii. Klucz to GaN i bezpiecznik o niskiej impedancji