Obok bardzo udanego TRK 800, Benelli pokazało w Mediolanie także większą wersję scramblera Leoncino, napędzanego dokładnie tym samym silnikiem. O tym motocyklu mówiło się już od dawna, podobnie zresztą jak o większej wersji TRK. W kontekście ogromnego sukcesu rynkowego modeli TRK 502 i Leoncino 500, szczególnie na włoskim rynku, pojawienie się w ofercie motocykli z większymi silnikami było tylko kwestią czasu.
Leoncino 800 kontynuuje linię nakreśloną przez swojego mniejszego brata, a producent, podobnie jak w modelu 500, zaproponował dwie odmiany – szosową i Trail, utrzymaną w stylu scrambler. Ma ona 19-calowe koło z przodu, co może nie uczyni z niej pogromcy wydm, ale z pewnością nada bojowego wyglądu i poprawi dzielność terenową.
W kratownicowej ramie znalazł się znany z 752S dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 754 cm3, zgodny z normą Euro 5. 76 KM przy 8500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 67 Nm przy 6500 obr/min na papierze wyglądają całkiem przyzwoicie, jednak pamiętamy, że w nakedzie piec ten był wyjątkowo niechętny do oddawania mocy, sprawiał wrażenie jakby jeździł na paliwie o zbyt niskiej liczbie oktanowej.
To dziwne, zważywszy że owe dwa cylindry pochodzą w prostej linii z trzycylindrowego silnika 1130 cm3 z modelu TnT, który, jak pewnie niektórzy z was pamiętają, był prawdziwym szatanem. Co takiego kryło się w tym trzecim cylindrze, że jego brak tak mocno odbił się na dynamice? Tego nie wiemy.
Leoncino 800 postawiono na zawiasie Marzocchi – podobnie jak mniejszego brata. Widelec upside-down z grubaśnymi goleniami o średnicy 50 mm posiada regulację odbicia, dobicia i napięcia wstępnego. Skok zawieszenia w wersji szosowej to 140 mm i 148 mm w modelu Trail. Skok tylnego zawiasu, opartego na centralnym amortyzatorze, to 140 mm. Nie jest to zbyt wiele, ale pamiętajmy, że ten sprzęt ma jeździć po szutrach, nie bezdrożach. Wysokość siedzenia w modelu szosowym to 805 mm, 834 mm w Trailu.
Za zatrzymanie Leoncino 800 odpowiadają tradycyjnie czterotłoczkowe, radialne zaciski Brembo na dwóch 320-mm tarczach z przodu i dwutłoczkowe na 260-mm pojedynczej tarczy z tyłu. Motocykl toczy się na kostkowych oponach 120/70-19 z przodu i 170/60-17 z tyłu. Wersja Trail wyposażona jest w nowoczesny kokpit TFT i specjalnie zaprojektowany wysoki wydech.
Model Leoncino 800 dostępny będzie w salonach Benelli wiosną 2022 roku w kolorach szarym, brązowym i zielonym. Ceny jeszcze nie ustalono.
Przeczytaj także: Benelli TRK 800.
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS