A A+ A++

Budowa drugiej linii metra znowu drożeje, ale tym razem Rada Warszawy dołoży też pieniądze na przygotowania do budowy węzła przesiadkowego przy stacji Karolin, która będzie wysunięta najbardziej na zachód. Ponad 100 mln zł dostaną też na inwestycje Tramwaje Warszawskie.

Druga linia metra ma być ukończona do 2027 r. Wtedy wykonawca odda stację postojowo-techniczną na południe od ul. Połczyńskiej przy zachodniej granicy Warszawy. Rok wcześniej pociągi zabiorą pasażerów do trzech ostatnich stacji na Bemowie: Lazurowa, Chrzanów i Karolin. W porządku obrad czwartkowej sesji rady miasta (29 sierpnia) znalazło się głosowanie nad nadaniem oficjalnych nazw tym przystankom. Wcześniej jednomyślnie zaaprobowała je komisja nazewnictwa.

Radni zatwierdzają też w czwartek dodatkowe wydatki na budowę metra. W tym tygodniu referował je na posiedzeniu komisji infrastruktury i inwestycji Andrzej Rydzewski, nowy dyrektor biura funduszy europejskich i polityki rozwoju w ratuszu. Przypomnijmy, że w 2018 r. po przeciągającym się ponad rok przetargu na wykonawcę wybrano turecką firmę Gülermak z ceną ponad 1 mld 622 mln zł. Inwestycja miała być gotowa w 2022 r. Jednak podczas pandemii wzrosły koszty i przesunęły się terminy. Metro Warszawskie podpisywało aneksy. Jeden z nich opiewał na dodatkową kwotę ok. 625 mln zł dla wykonawcy. Teraz radni dokładają jeszcze 34,5 mln zł dla inwestora zastępczego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułКаким будет курс доллара в начале осени: прогноз на первую неделю сентября
Następny artykuł33 tys. kilometrów w 12 dni. Papież wyrusza w rekordowo daleką podróż