E-commerce po dwóch latach ogromnego wzrostu sprzedaży wywołanego pandemią i przymusowym zamknięciem konsumentów w domach teraz – tak jak inne sektory – zderza się ze spowolnieniem gospodarczym i inflacją.
Kolejne raporty wskazują, że rynek ten, choć rósł od wielu lat w tempie dwucyfrowym, to w 2023 r. zyska dużo mniej. Biorąc pod uwagę tempo wzrostu cen, realnie się zmniejszy. Ośrodek analityczny Statista w zaktualizowanej o efekty wojny w Ukrainie prognozie szacuje, że Polacy w 2023 r. na towary online wydadzą 16,6 mld dol., co oznacza wzrost poniżej 10 proc.
Odbija się to na zatrudnieniu. Amazon ogłosił już zwolnienie na świecie blisko 30 tys. osób, a teraz zmienia także system wynagrodzeń, redukując premie i nagrody. Z nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej” wynika, że koncern zwalnia też w Polsce, choć nie jest znana skala redukcji. Podobnie jest w przypadku Microsoftu, który pytany o zwolnienia w Polsce również odsyła do globalnego komunikatu ogłaszającego redukcję ponad 10 … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS