A A+ A++

Pierwszy punkt automatycznej sprzedaży pod marką ORLEN w ruchu już działa w Warszawie. To testy przed wprowadzeniem tego typu sprzedaży na szerszą skalę.

Testy pierwszego automatu sklepowego pod marką ORLEN w ruchu rozpoczęły się na dworcu PKS Zachód w Warszawie. Można tu kupić zarówno przekąski, dania gotowe, czy napoje, włącznie z kawą znaną nam ze stacji ORLEN. Oprócz produktów spożywczych, w automacie znajdują się środki higieny osobistej, takie jak chusteczki czy pasta do zębów.

Jak podkreśla Łukasz Porażyński, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN, zgodnie ze Strategią Grupy ORLEN do 2030 roku, która przewiduje dynamiczny rozwój segmentu detalicznego, realizowane są innowacje, które odpowiadają na rosnące potrzeby klientów.

– Taką innowacją w naszej ofercie jest zautomatyzowany punkt sprzedaży, łączący całodobową dostępność i łatwość obsługi z szerokim asortymentem produktów. Testowane rozwiązanie ma duży potencjał, ponieważ oferuje klientom komfort i niezależność bez konieczności rezygnowania z jakości i możliwości wyboru. To kolejny krok w rozwoju formatu ORLEN w ruchu, który może zadecydować o naszych przewagach na bardzo konkurencyjnym rynku sprzedaży detalicznej – wyjaśnia Łukasz Porażyński.

Sklep automatyczny, który testowany jest obecnie na warszawskim dworcu, ma największą powierzchnię na rynku i to właśnie sprawia, że oferuje kilkaset produktów. Dla klientów przewidziano dwa stanowiska zakupowe, a sklep został tak zaprojektowany, żeby zagwarantować niski pobór energii oraz ograniczyć wpływ na środowisko naturalne (energię elektryczną potrzebną do jego funkcjonowania zapewniają panele fotowoltaiczne zainstalowane na obudowie urządzenia).

Fot. ORLEN

Niewątpliwie ogromną zaletą tego rozwiązania jest całodobowa dostępność, ale także łatwość i intuicyjność obsługi. Zakupy robimy, wybierając produkty na ekranie dotykowym – to rozwiązanie znamy już z marketów z kasami samoobsługowymi. Następnie, po skompletowaniu i zaakceptowaniu zawartości koszyka, płacimy za pomocą karty lub telefonu, a następnie odbieramy zakupy.

Prowadzone testy są możliwe dzięki współpracy ORLENU z młodymi, technologicznymi firmami. Pomysłodawcą urządzenia jest polski start-up ZINU SHOP, który zgłosił swój projekt w ramach programu akceleracyjnego ORLEN Skylight.

Patrycja Panasiuk, Z-ca Dyrektora Wykonawczego ds. Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich ORLEN wyjaśnia, że uruchomiony wspólnie ze startupem ZINU koncept sklepu autonomicznego to jeden z przykładów projektów pilotażowych, zrealizowanych w ramach programu ORLEN Skylight accelertor.

– ORLEN kładzie nacisk na rozwój technologii i wdrażanie innowacji. Konsekwentnie budujemy ekosystem, który pozwala na wieloaspektową współpracę z podmiotami technologicznymi, począwszy od projektów badawczych, przez skalowanie, po inwestycje venture capital – mówi Patrycja Panasiuk.

Przypomnijmy, że program ORLEN Skylight działa od 2021 roku, łącząc potencjał początkujących, innowacyjnych przedsiębiorców z doświadczeniem dużego multienergetycznego koncernu. W tym czasie zrealizowano osiem rund naboru, w ramach których wpłynęło ponad 500 zgłoszeń z Polski i zagranicy, z obszarów sprzedaży detalicznej, logistyki, bezpieczeństwa, petrochemii oraz energetyki.

– Dzięki programowi ORLEN Skylight accelrator, który jest mostem technologicznym łączącym środowisko start’upowe z dużą, giełdową spółką, mamy możliwość przetestowania naszego rozwiązania w warunkach rzeczywistych, współpracując przy tym z rozpoznawalną na całym świecie marką – podsumowuje Artur Kowalski, CEO ZINU.

W ramach programu ORLEN Skylight, do tej pory rozpoczęto współpracę z ponad 20 spółkami – 7 wdrożeń pilotażowych zostało zakończonych, 6 jest w trakcie realizacji, a kolejnych 7 w przygotowaniu do wdrożenia. Start-upy zakwalifikowane do etapu akceleracji zyskują wsparcie finansowanie, eksperckie oraz możliwość testowania swoich rozwiązań w ramach infrastruktury udostępnionej przez koncern. ORLEN natomiast otrzymuje możliwość nabycia ciekawych, innowacyjnych technologii, które szybko może włączyć do swojej oferty.

Fot. ORLEN
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSekcja teatralna „Bochenek” walczy o nagrodę publiczności i czeka na Wasze głosy.
Następny artykułDuet młodych Mielczan zdobył Mistrzostwo Polski [FOTO]