Powiat otwocki oraz gminy Sobienie-Jeziory, Kołbiel, Celestynów i Osieck otrzymały pieniądze na linie autobusowe z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. W sumie na transport powiat w tym roku dostanie ponad 1 mln 830 tys. zł
W piątek, 14 stycznia wojewoda mazowiecki poinformował, że w ramach pierwszego w 2022 roku naboru wniosków o objęcie dopłatą ze środków z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych do dofinansowania zostało zakwalifikowanych w sumie 78 wniosków, w tym 71 z gmin, sześć z powiatów i jeden ze związku powiatowo-gminnego. Wśród nich znalazły się wnioski z powiatu otwockiego. W grudniu ubiegłego roku władze powiatu złożyły do wojewody wniosek o objęcie dopłatą w 2022 roku trzech lokalnych linii autobusowych: Osieck – Sobienie-Jeziory – Otwock, Kołbiel – Ostrowik – Otwock oraz Dobrzyniec – Żanęcin – Otwock. Powiat otwocki otrzymał całą kwotę, o którą się ubiegał, czyli 878 tys. 472 zł. Co ciekawe, na sześć dofinansowanych wniosków powiatowych ten z powiatu otwockiego otrzymał najwyższą punktację. Przewidywana wartość wkładu własnego powiatu wynosi 109 tys. 791 zł. Władze były na tyle zdeterminowane, żeby utrzymać w tym roku te linie autobusowe, że umowa z przewoźnikiem, firmą Usługi Transportowe Janusz Wołoszka, została podpisana jeszcze w ubiegłym roku. Dzięki temu operator mógł rozpocząć świadczenie usługi transportu na tych liniach autobusowych z początkiem nowego roku.
Dofinansowanie z Funduszu na linie autobusowe otrzymały też gmina Sobienie-Jeziory w porozumieniu z gminą Wilga (173 tys. 349 zł), gmina Kołbiel w porozumieniu z gminą Celestynów i gminą Siennica (732 tys. 153 zł), gmina Osieck (282 tys. 578 zł) i gmina Celestynów (210 tys. 396 zł).
Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej jest państwowym funduszem celowym. Pozwala na dofinansowanie przywrócenia lokalnych połączeń autobusowych. Dzięki temu mieszkańcy, przede wszystkim mniejszych miejscowości, mogą dotrzeć środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury.
SW
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS