A A+ A++

Na niemiecką markę Audi spadła fala krytyki tuż po tym, jak światło dziennie ujrzała reklama z małą dziewczynką stojącą tuż przed maską samochodu. Pikanterii dodało hasło „Lets your heart beat faster – in every aspect” („Niech twoje serce bije szybciej – pod każdym względem”).

Na początku sierpnia br. marka Audi opublikowała na swoim twitterowym profilu reklamę modelu RS4. Zdjęcie przedstawiało małą dziewczynkę jedzącą banana, opartą o maskę samochodu. Grafika została opatrzona hasłem „Lets your heart beat faster – in every aspect”, czyli „Niech twoje serce bije szybciej – pod każdym względem”. 

Tuż po tym, jak reklama pojawiła się w mediach społecznościowych, na markę spadła fala krytyki. Internautom nie spodobało się to, że zdjęcie promuje potencjalnie niebezpieczne zachowanie. Ponadto, niektóre osoby zarzuciły firmie seksualizację dzieci – zwłaszcza w kontekście hasła, które znalazło się obok zdjęcia, a także z uwagi na fakt, że reklamy niemieckiego brandu zwykle kierowane są do mężczyzn i nierzadko wcześniej w kampaniach pojawiały się kobiety w dość skąpych strojach.

Po fali krytyki, jaka spadła na markę, przedstawiciele Audi opublikowali oficjalne oświadczenie, w którym przeprosili za nietrafioną kreację. Wyjaśnili też, że reklama miała za zadanie pokazać, że RS4 to model rodzinny, stworzony z myślą o bezpieczeństwie tych najmłodszych.

Marka zapowiedziała też, że już więcej nie będzie używała kontrowersyjnego zdjęcia w swoich kampaniach. Nadal jednak nie zostało ono usunięte z mediów społecznościowych brandu.

PS

Pod koniec maja br. marka Volkswagen znalazła się w ogniu krytyki tuż po wyemitowaniu reklamy nowego modelu Golfa – internauci zarzucili firmie rasizm i nawiązywanie do ruchów białej supremacji.

PS2

Brazylijski oddział McDonald’s został skrytykowany za swoją reklamę, za pomocą której sieć zwracała uwagę na to, jak ważne jest zachowywanie dystansu społecznego w związku z pandemią koronawirusa. Marka przeprosiła swoich klientów i wycofała kampanię.

PS3

W połowie stycznia br. UOKiK nałożył na firmę Volkswagen Group Polska rekordową karę w wysokości 120 mln złotych. Chodzi o aferę dieselgate, czyli o wprowadzenie konsumentów w błąd co do poziomu emisji spalin emitowanych przez samochody.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTaka jazda po Pasłęku kosztowała 21-latka 1500 złotych
Następny artykułPolski klub przegrał sprawę w sądzie! Walka o 9 mln złotych. Gwiazdy czekają na przelew