A A+ A++

Tuareg to nazwa, która nieodparcie łączy się z rajdem Paryż-Dakar, w którym Aprilia startowała od roku 1989. Pierwszy motocykl noszący imię Tuareg wyjechał z fabryki w Noale w połowie lat 80., produkcja trwała zaś do roku 1994. Na przestrzeni lat Tuarega wyposażano w rozmaite silniki – od dwusuwowych 50 cm3 i 125 cm3, przez popularnego singla 350 cm3, aż po topową wersję 600 cm3.

W 2019 roku, podczas targów EICMA, włoski producent pokazał na swoim stoisku terrarium, w którym, pod gęstą warstwą bujnych zarośli, zmyślnie ukryty był prototyp nowego Tuarega. Pożądliwy wzrok fanów musiał zadowolić się detalami – szprychowymi felgami, wydechem, ramą pomocniczą i paroma innymi elementami. Z krzaków wyzierała jednak wyraźna idea nowego Tuarega jako motocykla przygodowego, celującego w tę samą klientelę, która kupuje Yamahę Tenere 700.

Zobacz również: Aprilia Tuono V4X – limitowany klejnot 

Aprilia Tuareg 660 – moc i moment obrotowy

Do napędu Tuarega 660 zostanie wykorzystany rzędowy dwucylindrowy silnik Frontemarcia, czyli przednia połowa jednostki napędowej V4 z Tuono V4 i RSV4. Dokładnie ta sama jednostka pracuje w pokazanym właśnie oficjalnie RS660. W Tuaregu moc zostanie zapewne obniżona dla zapewnienia korzystniejszego przebiegu momentu obrotowego. Szacujemy, że silnik osiągać będzie około 80 KM, zaś moment obrotowy wyniesie około 76 Nm. Motocykl miał pojawić się w 2020 roku, ale sami-wiecie-co mocno namieszało w planach nie tylko Aprilii, ale także dostawcom i w zasadzie chyba wszystkim.

Prototyp, przyłapany podczas jazd testowych, z grubsza przypomina kształtem koncept pokazany na wizualizacji. Częściowe maskowanie i dodatkowe elementy, służące prowadzeniu pomiarów (aparatura za siedzeniem pasażera i żółte wsporniki) nie znajdą się rzecz jasna w finalnej, produkcyjnej wersji.

Aprilia Tuareg 660 – jaka cena i wyposażenie?

Nowa Aprilia Tuareg 660 będzie konkurować głównie z Yamahą Tenere 700 i KTM 790 Adventure. Wnioskując po zdjęciach szpiegowskich, włoski producent także przygotowuje swój motocykl pod kątem dzielności terenowej. Nie znamy jak dotąd szczegółowych informacji, ale bazując na wiedzy, jaką dostarczają najnowsze modele Aprilii – RS660 i Tuono 660, możemy zakładać, że Tuareg będzie wyposażony w podstawowy pakiet elektroniki, obejmujący tryby jazdy, kontrolę trakcji, oraz system wspomagania hamowania silnikiem. Jeśli cena utrzyma się w okolicach 40 tys. zł, wróżymy spory sukces.

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Prezydent mocarstwa nie może sobie na to pozwolić…”. Mentzen: Facebook i Twitter strzelają sobie w stopę
Następny artykułZjadliwa grypa ptaków w gminie Wohyń